Thursday, October 7, 2010

Bila mula rasa suka...??

Ini adalah tag dr dd dudu yg nak kawen ni..tetiba kena tanya psl ni..hmmm cmne nak cite ek..? Kisahnya mcm mana saya mula rasa suka kpd suami saya aka pakcik botak. Tak pernah cite pun kat belog. Malu la ai..kuikuikui

Alkisahnya saya mula kenal dia pd tahun 2005. Masa tuh keja kerani dan pakcik botak dia datang opis saya psl dia keja dgn satu company consultant. Lupa dah psl apa ntah dia dtg opis. Tapi kira dia menetap di opis saya buat sementara waktu la. Kwn2 ramai yg ingat saya jmpa pakcik botak masa study dulu. xdelah, saya kat kustem, dia kat uitm shah alam, x kenal lagi masa tu. 

Masa kenal tu saya umur 25, pakcik botak dah 27 dah tp masa tu kurus giler la..hahaha. Sape yg kurus? Saya pun kurus, pakcik botak pun kurus jugak.. berat saya masa tu 50kg, kurus giler..hahaha eh eh melalut plak..

Ok, masa mula2 kenal tu saya mcm, eh dia ni eksyen lah.hahah tu dlm hati je tau. dah la muka dia tu chinese look, xde rasa berkenan pun masa tu..hahaha. Lama jugak dia dgn kwn dia stay kat opis  saya, bbrp bulan jugak. Dan saya masa tu kira mcm digantung tak bertali..waaahh hahahaha sbnrnya  ada pakwe tp mcm takde. Kira saya pun lbh kurang free la masa tu cuma x clash betul2 dgn ex-bf. Ex saya tu gila skit. tak yah cite psl dia.

Satu hari tu kitorang buat satu majlis, pakcik botak jadi mc. Saya tgk dia jadi mc, eh blh tahan jugak dia ni. Suara mcm dj. waaahh gtu. tapi tak rasa suka lagi masa tu, siap gurau2 sepak2 kaki lagi. Yelah tak brp kenal pun masa tu dia ni ada gf ke tak. Tapi kwn dia ada bgtau yg dia bru pas clash tp saya x ambik port pun.

Nak dijadikan citer masa bulan puasa saya jemput la 2,3 org kwn opis dtg berbuka kat rmh tp semua ada keja, nk berbuka dgn awek lah mcm2 hal, last2 pakcik botak sorang je yg free. Akhirnya dia sorang je yg dtg, masa tu 1st time tau bawak kwn laki dtg rmh. Dia kan org dungun, sembang punya sembang dgn mak ayah saya adalah kena mengena skit. Masa tu dh ada ala2 nak 'tersuka' skit.

Masa hari dia dtg buka puasa kat rmh tu hari last saya keja b4 cuti raya. Esok nya saya tgh tolong mak anyam ketupat tetiba dpt sms. Msih ku ingat lagi sms tu. Hehehe..

teet teet..

'Rajin nye anak mak..'

'Sape ni..?' 

'yg dtg berbuka semalam.....'

Oooooooo rupanya dia..hahaha saya mcm, eh kenapa dia sms ek? Masa tu tgh solo kan so xde la rasa bersalah ke apa. Pastu berbalas sms la kitorang. Pastu masa sms tu ada lah dia bgtau dia suka kat saya tp mcm di rancang2 pulak. Camne nk bgtau ek? Maksud saya maybe dia rancang nk bgtau kut tapi dgn secara tak sengaja..x phm la nk hurai kat sini..hahaha

So pas dia bgtau tu saya tak reply pun sms dia. Terkejut sgt sbb kita tak sangka dia  kata mcm tu kat kita kan. Banyak kali pikir, betul ke tak ni? betul ke tak ni? Last2 dia mcm tau saya terkedu dia pun sms saya balik. Kira ber sms je lah, nk tepon kredit ala2 je masa tu, maklumlah keja ala2 je..

Saya  mintak masa seminggu dr dia utk saya pikir sepikir pikirnya. Dlm masa seminggu tu ada bbrp kejadian yg menguatkan lagi hati saya utk terima dia sbgai teman lelaki. Cukup tempoh seminggu iaitu pd 11.11.2005 saya bgtau dia saya terima. Terus dia bahasakan diri dia 'abang'. Dan dan tu jugak..hahhaha. 

So, start dr situ saya mula suka kat dia. Kiranya masa kami couple tu kami berdua dlm situasi tgh merangkak. Dia keja biasa dan saya pun kerani je, gaji ciput je. Banyak sgt dugaan, family, kerja, duit dan mcm2 lagi tp saya pendekkan citer kami lalui bersama2 kesusahan tu selama 2 thn sblm bertunang pd Disember 2007. 6 bulan kemudian kami dinikahkan dlm satu majlis yg sederhana tp kan saya ingat sampai bila2. Itulah kemuncak percintaan kami.

Selepas kahwin pun ada dugaan nya tapi kami lalui sama2 dan berusaha utk tingkatkan taraf hidup dan akhirnya disinilah kami sekarang. Dan perasaan saya pd dia masih sama dari dulu malah makin kuat rasa 'suka' saya kpd dia.

Ok, dd akak dh selesai kan hutang. Harap2 pakcik botak tak marah saya buat entry ni..hehehe. Rasanya dia malu kut..hahahaha

MySpace

10 comments:

  1. waaa.. sweet lah abang botak. marina rajin abang botak terpikat, hehe

    ReplyDelete
  2. wowwweeeeeeeee...sweeeeeettt..i like story2 gini...hehehhehehe

    ReplyDelete
  3. sweet sangattttt cite aakakk

    ooo mane laaa abg botak korek num phone akak tu kann, hik2

    tp mase jumpe hari tu dd memang suke sangat tgk kak dengan abg botak^^ cam ceria2 jekkkk

    suke sukee

    thanx tauu kakk watt tag ni. dd suke baceeee hehe

    ReplyDelete
  4. dd,

    no phone akak mmg dia dh ada, no dia pun akak ada tp yg dia sms tu no dia satu lg rupenye..

    hahaha

    ReplyDelete
  5. so sweett...semoga bahagia hingga ke hujung nyawa..;)

    ReplyDelete
  6. kejora,

    tq dear, saya pun doakan awak jumpa kebahagiaan yg awk cari.. :)

    ReplyDelete
  7. malu nya aku....... -pakcik botak

    ReplyDelete
  8. hahahahaahahaa malu ke..? rilek le..

    ReplyDelete
  9. so sweet! moga bahagia ke akhir hayat ;)

    ReplyDelete