Thursday, April 16, 2009

kek batik yg amat senang!

Apa kabo puan2..ini adalah resepi kita utk minggu ini...hikhikhik..

Bahan2 :-
  • Biskut marie (450 g)
  • 2 biji telur
  • 2 sudu butter @ mentega
  • 1 cawan milo
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu pekat manis
  • 1 cawan air
  • 2 sudu tepung kastard
cara2 :-
  • masukkan semua bahan2 (kecuali biskut marie) ke dlm periuk.
  • masak hingga adunan nampak pekat dan gravy gtu
  • sementara tu biskut marie tu kasi patah2 tp jgn kecik sgt takut hancur masa gaul dgn adunan
  • tuang adunan yg dh gravy tu ke dlm biskut yg dh patah2 n gaul smpai smua biskut tu coated sepenuhnya, baru nmpak batiknye..
  • pastu kasi tekan sama adunan tu n masuk dlm peti sejuk ( kalu wat mlm esok pagi dh blh potong dah, agak2 le ye..)
itu je resepi kita utk minggu ini, cara buat nye senang yg amat, sape kata susah sila cekik diri sendiri :-D

diha weii, kata dh blh buka restoren dh kan, apa kata wat resepi ni jual kat restoren plak..hahahaha

12 comments:

  1. tau takkk..saya dari dulu buat kek batik ni asyik tak menjadi jer.. nanti saya nak cuba cara awak lak..

    ReplyDelete
  2. dah lama tak mkn kek batik nih

    ReplyDelete
  3. pe ni k na...asik tuju ke saya je...hehe...napok cam sedap.pos r sket.dhla nasi kunyit baru ni x merase...hehe...

    ReplyDelete
  4. ratna,
    alaaaa...saya 1st time buat terus mnjadi...cuba sy pnya resepi plak..

    kty,
    ontah lah kty, sy ikut je resepi tu..hehehe

    zamz,
    nak rasa ke..?? :-)

    dha,
    hahhaa, jd surirmh kena pndai wat mcm2 kuih..hahahah

    ReplyDelete
  5. aiyo! macam penah tengok saja. hehehe!!!

    ReplyDelete
  6. emmm mcm sungguh mudah
    boleh try nie.. anyway thanks for the tips ;)

    ReplyDelete
  7. akupon macam pernah tengok!
    sama ke macam yang ko tengok jugak, jah?

    ReplyDelete
  8. k.jah,
    sori ye cilok resepi akak, lupa nk bg credit kat ctu...hihihi..apappun k.jah mmg IDOLA saya dlm bab2 masakan nih... huhuhu

    elly,
    iyo, manyak sonang!

    cok,
    hahaa.. mmg pnh tgk pun, resepi dr idola ku...

    ReplyDelete
  9. hah sy ske kek batik ni..
    dh la simple cr nk wat..
    sodap pn sodap..kn3??hieeee...=)

    ReplyDelete