Saturday, October 30, 2010

Pindah

Tuan rumah belum pindah lagi. Barang2 saje yg pindah.

 Dari pagi tadi p rumah baru sekarang baru balik. Hari ni semua kedai perabot hantar perabot yg dibeli. Senang keja hantar serentak tapi nasib baik masa lain2. Alang2 dh hari cuti baik hantar semua sekali. Semalam dah basuh rumah, angkut semua  mak ayah adik2..alhamdulillah bersih halaman rumah ku. 

penat giler, 2-3 basuh bilas basuh bilas..tingkat atas mak buat.

Insyaallah dalam minggu ni juga kami laki bini akan start pindah. Sekarang tinggal nak angkut barang2 yg sedia ada ni lah; kain baju, pinggan mangkuk yg mak derma skit, segala mak nenek cadar dgn comforter, beg2, bakul kain dan hadiah kawen 2 tahun lepas tu semua mak suruh angkut. Buku2, majalah, novel tu belum punggah lagi. Majalah2 lama tu tak tau nak bawak ke nak tinggal sini pastu suruh mak bakar je lah. Tapi sayang plak.

Perabot dlm bilik kat rumah mak mmg tak bawak, tinggal sini je, esok2 balik rumah mak ada jugak tmpat tido. Cuma bawak almari plastik yg letak kain baju pakai hari2 tu je. ingatnye nak bawak jugak perabot dlm bilik ni psl beli masa nk kawen ari tu, tp kena beli yg lain ganti. Takpelah, yg tu x penting sgt, buat mana yg penting dulu.


cermin berdebu, tukang lap sila lap ye..

 perabot pertama yg sampai..


 perabot ke 2-katil bujang yg ada ekstra bed utk bilik bawah


 ke 3 - tilam bilik utama. pakej beli tilam free sorang manusia hahahaha


 last - kitchen kabinet, bedroom set, sofa, book case


 tukang angkat barang ;)



 berkenan kat katil size king tp mikir bilik x besar mana. berpuas hati lah dulu dgn apa 
yg ada


Banyak bnda lg yg xdok ni. Dapur  tak beli lg, gas, peti sejuk , mesin basuh. Eh mesin basuh bagus yg brp kilo ek? Sy duk berdua je, agak2 dlm 7-8 kg ok kut. Kat rumah mak 7 kg je. Langsir pun beli yg dh siap je kut, beli yg ruang tamu dgn bilik utama dulu. Takpelah slow, beli mana yg penting dulu.
Time2 nk pakai duit ni cermin keta depan retak plak. Aduss..nk kena tukar plak. Dugaan betul. Kena uruskan duit dgn betul ni.

Mak suruh tanam pokok bunga bagi berseri skit. Ingt nk tanam sayur lah, tadi sembang pakcik botak, saya bagi cadangan nak tanam pokok ubi kayu lah. Ok jugak kan, tanam skit. 

Skrg ni barang2 kat rumah mak masuk dlm keta siap2 pastu balik keja p hntr kat rumah baru, malas nk sewa lori psl bukan bnyk mana pon. Kain baju, buku2 gtu je. Boleh je angkut dgn kereta cuma kena 3,4 kali angkut la. Tu yg penat tu, nak memunggah lagi.

Apapun doakan yg terbaik utk kami ye. Tak tau cmne nanti kitorang duk berdua je. Hmmm rasa mcm baru kawen je..hahahahaha

16 comments:

  1. memang seronok duk umah sendiri....tapi mmg penat nk pindah barng2..takper penat sekali jer...

    ReplyDelete
  2. bestnyer dia duk umah sendiri..baru lagi tu...semoga lps ni dpt baby plak..:)

    ReplyDelete
  3. Noaini,

    penat gilerr..rs nk cuti je tp xleh cuti plak..



    kejora,

    trima kasih..moga2 masin mulut awak. ;)

    ReplyDelete
  4. gambor betis tu...aurat le-pakcik botak

    ReplyDelete
  5. dh tutup..hehehe ai lupa le darling ;)

    ReplyDelete
  6. wah.. mesti penat tak hengat..

    ReplyDelete
  7. tak per..pelan2 kayuh..
    Congrats marina! :)

    ReplyDelete
  8. midonz,

    huh, giler penat!



    lady,

    alhamdulillah..



    edrina,

    thanks kak! kayuh pelan2..

    ReplyDelete
  9. congrates k.na ;)

    nati dah duk umah sendiri slalu2 la buat makan2 yek..hehe :))

    ReplyDelete
  10. adda,

    hahaha of kos lah. buleh wat mkn2 sokmo tp kena tgk eko-no-money dulu ye..hahhaa

    ReplyDelete
  11. seronok kan bila move in rmh sendiri..selamat mengemas ;)

    ReplyDelete
  12. tobak beh duk umah sediri..
    kekgi ajok r cheqna g jalan dumoh neh..=)

    ReplyDelete
  13. joy,

    hehehe seronok tp penat ;)



    cheqna,

    of kos lah cheqna. buleh la mai nanti ;)

    ReplyDelete
  14. tak pe pelan pelan kayoh.. akak masa memula kawen tu pun belin yg penting penting je dulu ;)

    ReplyDelete