Monday, September 6, 2010

Persiapan raya

Korang dah beli kuih raya..? Baju raya sempat siap tak..? Pelita dah pasang..?

Sekejap je dh 27 ramadhan kan. Rasa baru je masuk bulkan ramadhan tup tup dah nak raya. Kat bandar ni jem toksah cite lah, semlaam balik keja terpaksa menapak jauh skit psl pkcik botak tak lalu jalan biasa dpn opis psl jem yg amat! Org dan mula balik kampung dgn cuti sekolah lagi confirm merangkak la keta.

Tahun ni tak beli mana pun kuih raya, ada yg pakcik botak bawak balik. Ada org bagi kuih raya kat opis, pastu adik saya beli skit. Utk rumah dungun plak saya dh beli kek lapis. Nak beli kuih raya nanti kakak2 ipar mesti bawak sekali, tp beli juga skit takkan nak balik dgn tangan kosong. Kena la adil kan. Rmh ni beli rumah sana pun kena beli juga :)

yg nmpak kuih raya tu yg pakcik botak dpt, yg palstik putih tu adik saya beli..


beli dgn opismate saye. 1 kek lapis coklat walnut, 1 kek lapis coklat almond. Oh saya mmg suka yg ada kacang2 nih ;)


mak dh beli ketupat segera, saya nak anyam ketupat tp mak malas  nak layan, remeh katanya, huhuhu. Nanti kalu sempat saya wat n3 cara2 mengayam ketupat ;)

Pakcik botak hari2 dpt kuih utk berbuka, budak2 opis dia gilir2 bagi makanan. Semalam dpt kuih bakar comel, bunga2 cute..hahaha pastu ada kurma dr MB. ari tu dh dpt kotak kecik ni kotak besar plak..

selamat hari raya dr MB

Baju raya korang brp pasang? saya yg betul2 baju raya sepasang je, ada satu tu cadang nak buat raya tp geram tgk duk tergantung dlm gobok lalu saya pun memakainye ke opis..hahaha ala nanti raya pakai lagi bukan org tau pun..hahaha

teka mana satu bju raya gue? teka teka ni xde hadiah tau ;)

MySpace

13 comments:

  1. wah seronoknyer wat persiapan raya yek,idah ala kadar ajer..

    cptnyer ramadhan nak berakhir kan..
    ari khamis ni mesti jem ork..seme org nok blk kapung..idah nok blk kemamang nih dok ahu ar jem dok..hehhhe

    ReplyDelete
  2. ada tiga baju raya...tapi bawak balik dungun satu je..heheheh..untuk raya pertama je..raya kedua dan seterusnya pakai seluar jeans je..boleh gitu?

    ReplyDelete
  3. idah,

    ala itu mak punya persiapan..kita punya biasa je..saya pun nk balik dungun khamis tu..kena cari jalan lain ni..

    diamilikku,

    hahaha mana aci pkai jeans..hehehe

    ReplyDelete
  4. salam
    bando jem doh ke??
    koberang pun sudah menunjukkan tanda2 untuk jem..huh!!!!!!

    ReplyDelete
  5. aku teka semua tu baju raya ko .. perghhh gila banyak ;p

    ReplyDelete
  6. akak.. slmt menyambut hari Lebaran utk akak di sana.. mohon maaf zahir batin dr mar yer.. moga ikatan ukhuwwah akan terus kekal berpanjangan.. Ameen...

    ReplyDelete
  7. cheqna,

    ho lah cheqna..keta bersusun2 doh..sesak giler..hhuu

    elly,

    hahaha selai je la kak elly, yg lain tu baju keja..

    unguviolet,

    trima kasih mar, akak pun sama, mmuahh!

    ReplyDelete
  8. kv pun dpt biskut raya kat ofis. ramai yg bersedekah. Tp nak pi beli jgk la nanti. hehe

    ReplyDelete
  9. kv sakan la raya tahun ni, gate dh siap, laman dh siap, langsir pundh siap..hahaha selamat beraya kv

    ReplyDelete
  10. tinggal nak raya je lagi ye na..

    selamat hari raya ..
    andai ada terguris perasaan spjg berblogging nie harap dimaafkan ye .

    ReplyDelete
  11. saya teka yang warna biru muda tu... betul tak?

    ReplyDelete
  12. kuih raya, duit raya, cuti raya...itu jer yg org duk sibuk sembang minggu ni...hehe
    anyway, sy pun dpt gak kurma kotak besar tu, baru dpt hari ni gak..:)

    ReplyDelete
  13. atty,

    saya pun sama kty, lama dh duk baca blog kty ni, bila nkj mpa ntah..

    madam sooyaree,

    salah..tu baju dh lama da..huhuhu

    kejora,

    semua org suk dpt kan? selamat hari raya buat awak ye..

    ReplyDelete