Sunday, September 12, 2010

Andai itu takdirnya buat Datuk Sosilawati..

Salam uolls,

Tengah malam semalam dpt sms dari encik wartawan ni, dia bgtau 4 mayat dijumpai terbakar di morib. Pagi ni buka blog beliau, dan nah! paper muka depan hari ni..

Pagi tadi dlm berita belum sebut nama mangsa tapi dalam internet sudah tersebar luas. Kalau betullah mangsa itu Datuk Sosilawati dan kawan2 nye, innalillah buat mereka.

Dunia sekarang semakin kejam. Manusia jadi tidak berhati perut sanggup buat apa saja hingga membunuh punbukan satu masalah besar. Tapi mereka seolah2 lupa bahawa negara kita ni ada penegak keadilan. Apa nak jadi lah dgn dunia sekarang. sudah tidak selamat untuk didiami. Kita tahu Malaysia terkenal dengan keharmonian kepelbagaian kaum nye tapi berita2 seumpama ini tidak boleh dipandang enteng, dan ia meresahkan hati semua orang.

Andai itu takdirnya buat Datuk Sosilawati dan kawan2 nya, kita sama2 sedekahkan Al-Fatihah buat mereka. Semoga keluarga mereka tabah mengharungi semua ini.

Al-Fatihah.

8 comments:

  1. alfatihah andai benar itu beliau dan rakan2.. manusia mmg makin kijam. mana pergi akal mereka. huhu.

    ReplyDelete
  2. sedih kan.. i pun cam speechless bila dengar. memang dah sangka yang kemungkinan tu ada, tapi taklah begitu kejam :(

    ReplyDelete
  3. nur.sa,

    al-fatihah..


    madam sooyaree,
    sama la, x sangka akan berakhir dgn kejam mcm ni..

    ReplyDelete
  4. dah baca jugak. terkejut! tapi memang macam boleh agak je orang memang nak buat naya kat dia. hum..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Al-Fatihah & salam takziah utk keluarga mangsa...

    ReplyDelete