Tuesday, September 16, 2008

Param @ Baram..??

Salam........

Ptg kemaren balik dr opis saya ajak hubby g kat restoren penyu jap nak ambik ni phone coz ada org nk blnja buka pose..dia suruh saya setup kat mana..cadangnya nk wat kat penyu..best mknan cni...

pastu alang2 dh lalu jln kadang tu saya ajak hubby g baram (bazar ramadhan..aci x saya guna baram..?? hehehe)...saya kan 1st day pose kemaren, harus lah nafsu mkn membuak2 ..hahaha...

smpai kat baram, org ramai lah jg..smpt hubby suruh saya snap bas dia nih...

sape yg nk dtg trg nk naik bus ni bgtau saya ekekeke..



manusia2 yg kelaparan..ekekeke (termasuk saya las...)


menarik tgk diorang jual air buah ni..tp saya x beli...hehhee

saya beli apa ek..??

saya beli ni- somtam ni mknan thai..saya suka tau..dibuat dr betik muda+kacang+udang kering+cuka, seasoning bagai pastu tumbuk2 n taruk kangkung mentah...best..hrga rm2 sajorks..

saya jg beli ni - onde2..hehehe rm 1 utk 7 biji..murah kan, tu psl saya beli..

hubby nk yg ni-roti boom, rm1 sekeping, kalu beli 5 kpg = rm4 ..hubby beli 2 sajorks..


duit balance tinggal rm1, so saya beli ni..biskut sardin ..hehehe



smpai rmh tgk lauk smua dh siap..mak saya buat singgang ikan aya ( ikan tongkol) + bilis goreng dgn kacang (nanti sy bg resepi ye)..simple saje lauk ari nih...

singgang trg..

bilis goreng kacang



yam tgh wat popia mini nya..saya nk buat jg tp xde masa..saya ingt nk bg duit suruh dia buat yg saya tp dia xnak...hampeh...

tgh2 tgk lauk tu saya dgr adam bising2 kat luar, rupanya ada kura2 dlm besen..ayah saya jmpa pastu ambik bwk balik...riuh lah si adam ni nk main dgn kura2..dia dema ni..sian dia...tp bila tgk cik ngah duk pgang kamera dia pun sama nk posing dgn kura2...hehehe


ni 1st time saya letak menu berbuka umah saya..to elly, nanti saya letak resepi bilis tu ye.....

5 comments:

  1. u raya di mana??
    both of you org ganu ker??

    ReplyDelete
  2. ha'ah...saya org k.trg, hubby org dungun, x jauh dr kg mizan..tp thn ni raya kat dungun...sediihhh...hehehe

    ReplyDelete
  3. salam,

    murahnya onde-onde...kat KL ni jgn cakap la mahal giler.

    bestkan duk Trengganu....

    ReplyDelete
  4. ada yg murah tu ok lah..tp ada jg yg mahal...biasa onde2 tu 5 singgit..tu yg saya beli sbb murah plak

    ReplyDelete
  5. I have been surfing online greater than three hours today, yet
    I never discovered any fascinating article like yours.
    It is pretty price enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you did, the internet
    will probably be a lot more useful than ever before.


    Here is my page: Las Vegas Dryer Repairman

    ReplyDelete