Sunday, September 7, 2008

belajar menjahit....

Salam...


jumaat lps saya start bljr menjahit...mcm yg saya bgtau dlm n3 ni..saya sgt suka keja2 mcm nih...so ari jumaat tu lps hbs tusyen kul 9 saya balik umah dlu...basuh baju, kemas2 rmh bagai sbb ptg nanti nk balik dungun..

dlm kul 10.30 ubby hntar g tok jembal..
cikgu yg ajar menjahit ni kwn hubby masa dia keja kat ktt dlu..skrg ni still mengajar menjahit tp xtau kat mana...

bljr smpai kul 1..siap sepasang baju tp x jahit lg..cuma siap potong..sbb saya x pndai guna mesin jahit yg pkai elektrik tu...(dlu saya pnh guna yg mkcik saya tp sbb xpndai sgt jd rosak plak..) saya pndai guna yg pkai kaki tu je...old fashion nye saya................

rupanya senang je..tp oleh kerana dia terus ajar, xde basic2 dh saya jd blur skjap...bila dh lukis pola atas kertas minyak tu baru nmpk skit...
tp oleh kerana minat yg bgtu mendalam....maka saya berusaha bersungguh2 utk paham walau mcm mana skali pun..hikhikhik....

dgr ckp cikgu...! jgn degil2 nanti kena piat..! muahaha

nmpk x saya tgh wat apa tu..???

taraaaa.......!! tu saya tgh jahit manik kat baju..percubaan pertama kena guna baju yg lama tp masih blh digayakan..hehehe..senang je, tp kalu baju tu licin n lmbut mcm sutera susah skit kut..sbb saya ni bljr sndiri2 je...

jeng jeng jeng....!! dh siap dh..1 hari je siap ni...tp 1st timer haruslah x sempurna sgt kan, namun bgtu di pndangan mata saya ia sungguh sempurna sekali..hahahaha


nmpk dlm gmbar ok je kan..hehehe


ni saya pkai 1st day pose jmpa kwn saya kak tie jaguh...nmpk merelip skit kat lengan tu..muahahahaha

7 comments:

  1. beg tu sbesar A4 ;)
    ada colour purple jgk~~

    ReplyDelete
  2. an plak x minat mjahit. msk ok kut. keke :)

    ReplyDelete
  3. owh!! yeap. senang skit nk matching kalau beg kaler hitam neh ;) chantek..
    sis nk booking? boleh~~ ada lg. so sis confirm ke nk..??

    ReplyDelete
  4. sis~~ an dah send mail ;)
    check yerp..

    ReplyDelete
  5. wahhh, siap jahit manik2 lagi.

    bagussss.

    raya tahun depan sila bagi discount berganda, tindakan mulia anda itu akan disusuli dengan 5-6 pasang kain dari saya.

    ReplyDelete
  6. raya tahun nie..
    leh la tempah..
    ahaks :)
    leh lagi ker nak tempah baju neh?
    ker da full?

    ReplyDelete
  7. green apple & raz

    muahahaha..th ni sbgai percubaan, kalu nk tmph jahit baju n manik thn dpn ye...muahahaha...

    ReplyDelete