Sunday, September 21, 2008

Jumaat & Sabtu

Salam............

Cuti 2 hari (jumaat & sabtu) bru2 ni mmg terisi...bkn lah cbuk sgt tp ada je xtvt nk d buat.....

jumaat :-

pas sahur tu saya x tdo tp gigih menjahit manik di baju raya...muahaha..kali ni jahit bhgian dpn baju plak...(gmbo akan d snap bila manik siap di jahit)...sungguh puas hati tau dpt jahit sndiri manik ni...tgk baju org lain yg ada manik2 jeles jg..try wat sndiri ternyata senang je n berbaloi...baju lama pun blh jadi baru ...

dlm kul 8.30 saya g tusyen..ari ni banyak lak collection..budak2 bayar yuran tertinggak..dtp dlm rm1,300 ++...pastu terus balik umah, n gigih smbung jahit manik lg...smpai hubby asyik tnya je.."jahit manik lg ke..." perli ke apa saya x peduli..janji saya puas dpt jahit sndiri..

ptg tu jahit manik lg...hahahha(jgn bosan ye baca sbb asyik cite psl manik je...) smpai masak pun x tolong,tp ari jumaat tu mak saya malas nk masak, so saya ingt nk masak tp si yam ni mulalah.kalu saya nk masak je dia pun cbuk nk berebut nk masak..saya sbgai kakak yg baik hati harus lah mengalah...hehehe (ckp je lah malas nk ke dapur...hehehe..abg jgn marah ye..lariikkksss..) masa adik saya cbuk masak saya cbuk jahit manik..mak saya x marah anak pmpuan dia ni rilek jahit manik sbb dia tahu anak dia sorang yg berbakat...(muahahha..gile puji diri sndiri...)

pas berbuka, saya siap2 nk g terawih n mcm biasa masjid yg jd pilihan adalah masjid kristal sbb suasan yg x panas..hehehe ada aircond, syiok tau terawih kat ctu...ingt nk snap gmbar tp asyik lupa je bwk kamera maklumlah saya g terwaih ni sehelai sepinggang..x bwk apa2 pun, sbb pkai telekung terus...nanti kalu saya ingt saya snap gmbar pkai telekung berlatarbelakng masjid kristal...hehehhe


sabtu :-

ooowwhh..pagi sabtu yg borim...pagi tu bangun lewat sbb mlm duk ahit manik..janji dgn hubby nk g opis coz dia nk scan cashflow apa ntah...pastu hubby pujuk2 saya lps g opis tu nk ajak g ttc tgk bazar ramadhan..muahaha..

dlm kul 10 lbh jg kitorang gerak ke opis, yam ikut skali coz nk ikut g ttc...slesai keja kat opis kitorang menuju ke ttc.org ramaaaaaiiiii gilorksss....kitorang parking luar pagar giant blkg mydin..kira kat tgh2 antara giant, mydin mall n ttc..pastu g ttc dlu, dlm pd tu mak saya call soh beli ubat gigi dgn sunlight..kat ttc pun org ramai...xnk beli apa pun cuma jalan2 je...bnyk brooch yg comei2 tp saya mala nk beli sbb nanti saya pkai brooch yg sama jg..si yam plak nk beli spek itam..round pnya round jmpa las, pastu say apun berkenan jg 1..murah sajorks rm 15 je..tnya hubby blh beli x, dia angguk je saya pun laju je memilih...muahahaha....spek itam saya murah saje, x kuasa nk beli yg mahal2 sbb bkn pkai sgt pun..wlaupun spek itam ku hnya cetak rompak tp rupanya sebijik mcm ori pnya..muahahaha...

pnya la rmai manusia...



bnda2 cute yg gerak2 letak dlm keta mcm epal pink tu...tp mahai sih...

pas hbs melenguhkan kaki kat ttc kitorang blah ke giant plak (kakcendawan kata pasaraya gasi..hehehehe.. ;-D ampun ye kak...) jalan2 tgk banyak kuih raya..beli 3 bekas utk rmh kat dungun, rmh cni nanti dlu sbb saya beli bekas kuih raya utk mak...cadangnya nk beli sunlight + ubat gigi je last2 dgn kuih raya skali beli...hahahha

tgh2 syiok pilih kuih raya bos hubby plak tepon suruh edit presentation yg baru d email td..bergegas ke opis plak....aduis..tension..menunggu satu hal plak...mls saya nk buka tenet...sudahnya borim yg amat...
aksi borim yg terlampau..

minah enterprem..

dh siap..! dlm kul 3 baru blh siap..smpai rmh solat, rilek, smbung jahit manik lg...pastu iron baju nk g 1 tmpat nih............

sekian citer ari jumaat & sabtu..............

2 comments: