Wednesday, October 8, 2008

Kembali mengganazzz.....



Salam...


hahhaa..xde maknanye tajuk tu...

hari ni saya start keja...wuuu..lama cuti smpai rasa boring tahap dewa duk umah....lama tol x buka blog, almaklumkah cbuk benau beraya...muahahaha...anyway smpena bulan syawal yg masih ada ni kasi tukar skit lah gmbo ek..mood raya masih ada lg..hikhikhik..tantek x gambar saya n hubby..?? blah lah..kuat perasaan nih...hehehehe

Tahun ni 1st time saya x raya kat umah sendiri, setelah 27 thn raya dgn family, thn yg ke 28 ni kena raya kat umah lain plak...huhuhu sedih wooo..mlm raya dgn pagi raya tu banyak mana air mata tumpah...syahdu lah..apa lgi..saya ni mana blh syahdu syahdan skit, asik nk meleleh je air mata..smpai hubby naik runsing tgk asik nangis je..

gambar pertama di pagi raya..

lauk di pagi raya..best..


Tp apa pun raya thn ni banyak mmberi kenangan manis buat saya n hubby sbb kali pertama beraya sbgai suami isteri !!

kacau daun budak2 nih..baru nk feeling2 skit..hehehe

lawak spastik di pagi raya..hahaha

lawak plastik..huhuhu


RAya pertama agak borim skit sbb kak ja n family (kak ipar yg duk seremban) x balik lg..diorang smpai mlm raya pertama kul 2 am..saya kebosanan skit sbb xde geng, kalu anak kak ja si syafiqah ada blh saya geng dgn dia..(hehehe saya geng dgn budak darjah 5 okeeeyy)...jadinye kat rmh tu saya n hubby dgn kak nor je lah (kak ipar yg duk sebelah umah..) abg aziz (abg ipar sulung duk kat kuantan) pong x balik raya pertama, raya ke2 pagi baru smpai, jd sunyi skit..saya ni mana blh bila suasan sunyi munyi ni..mulalah wat perangai...oleh sbb kwsn rmh saya sntiasa bising makanya bila jd sunyi skit saya jd x biasa.... (btul ke x statement nih..hehehe)..

dr kiri - kak nor, kak ja, syafiqah, fatin n saya..

RAya ke 2 baru lah meriah skit..kak ja n family dh smpai...anak2 buah pun dh ramai..yuhuuu seronok skit...tunggu abg aziz n family smpai baru kitorang bergerak ke rumah sedara mara utk beraya...hubby saya 4 beradik je..dan saya menantu bongsu so anak2 buah yg laki2 smuanya tinggi dr saya...wlau tinggi mcm mana pun duit raya wajib kena bagi....hahahaha...

raya @ umah mi..(mak sedara hubby)


3 dara pingitan..hehehe dara ke..?? oopss..!

see..! saya nmpak muda kan..mcm adik dgn kakak..kuikuikui..veranganss..


Hubby ada belikan kek coklat, saje lah nk wat raya..tulis lah kat atas tu "Selamat Hari Raya"..sekali kak nor ckp birthday adik dgn along baru2 ni..so ni sudah bagus..boleh celebrate....jadinye kek selamat ari raya jadi kek selamat hali lahir...huhuhu..meriah..meriah..

kek selamat hari raya yg jadi kek selamat hari lahir..

Mlm raya ke 2 tu syafiqah ajak saya main mercun, ingtkan bunga2 api je..sekali dia bwk kluar 1 beg plastik!! mcm 2jenis ada..ooo patut pun..abah dia kan keja kastam..saya ajak hubby main skali dia xnak..dia nk main game bola tu...borim lah, asik ngadap lappy je main game tu..saya tgk x best lgsung game tu..pastu saya siap pkai tshirt n trek terus turun bwh join2 anak2 buah main mercun...saya plak yg bersemangat suruh diorang pasang mercun itu, mercun ini...sekali pndang saya ni pun mcm anak2 buah je, padahal nan ado...hahahha...kira saya ni ketua kat ctu lah...hahaha..
operasi bermulaa....!!!


parachut ni kuar kut mercun..!! kagum tol..hehehe


hubby siap kutuk2 saya main mercun mcm budak2..saya katalah saya sbgai org dewasa kena ada utk mengawasi budak2 tu..(pdahal statement cover line daa...) hahaha..hampeh kena gelak dgn hubby...tp saya mmg mcm tu, best tau join budak2 main nih..saya ska bergaul dgn budak2 tu, happy je rasanya, lgpun ini lah masanya saya nk merapatkan diri dgn anak2 buah yg x berapa nk mesra selama ni...kesimpulannya mmg best!

nmpak x tgn saya tu..hehehe..


bini sape lah nih..muahaha


"abg ramli, thn depan bwk balik mercun laaaagi banyak ek..leh main puas2...hikhikhik.."

5 comments:

  1. wah...tajuknye...
    hiks..

    kesian cermin tuh..terkujat die di pagi raye..
    ramai makhluk g wat muke spastik kat citu..hikhik

    ReplyDelete
  2. lawak spastik sesama ahli keluarga mmg bagus. tambah kemesraan.

    ReplyDelete
  3. nad
    rajuk seraaamm semacam je kan..hahaha

    izman
    tol tu..aku setuju sgt..nanti dgn aku skali jd spastik ..hehehe

    ReplyDelete
  4. heheheheh meh nak lap kat air mata duyung tu pagi2 raya ni..heheheheheh

    ReplyDelete
  5. sama ahh kita..
    nangis di pagi raya..
    tak malu tul kan..
    hehehheeh..
    (thn lepas 1st year kawin kite paksa hubby raya umah kite..thn nih dah ada baby raya umah hubby ahh )

    ReplyDelete