Sunday, October 26, 2008

Jom piknik..!!

Salam....


2 hari hubby tiada di sisi sungguh sunyi sepi.................adoi laaaaaaaaaa....itu lah penangannya kalu x prnh berjauhan...start kawen 4 bulan yg lalu saya dan hubby x pnh berpisah lama2...ni 1 st time kami berpisah lama..(lama ke...??) padahal 3 hari je...saya siap cium baju dia lg nk ambik bau...rindu laaa............lalalala....

Khamis tu budak2 opis saya plan nk g cari remis kat pantai...waahh..!! best ni!! dh lama saya x mkn remis, bertahun2 x jmpa...plan punya plan kitorang nk bakar ayam skali so duit tong2 la...dan saya d tugaskan utk bhgian mknan...sbb nye dh xde org pmpuan lain yg nk g..saya dgn fiza je so saya twr kan diri utk buat smua tu....

Tp sblum tu mintak izin hubby dlu..dia kata ok...pegi lah..hehehe..sgt memahami isterimu yg ngades ni nk join dgn budak2 laki...

Ari yg d tunggu2 pun tiba, ayam dh siap dan saya siap wat mi goreng lagi kut2 lah x ckp mknanan..bebudak laki ni bkn blh caya...confirm xde bwk mknanan lain pnya...

Yg g piknik tu saya dgn adik saya nih je pmpuan..fza g lwt skit, dia dtg dgn makcik dia...yg lain2 smua budak laki opis mate saya...saya jd org bujang ari tu u olls...hhehhe


perkara pertama; siapkan api utk panggang ayam..


lps siapkan api rupanya terlupa nk gali lubang..sepatutnya gali lubang dlu baru nyalakan api kat dlm tu...huhuu..pastu baru alihkan api yg mula2 td masukkan dlm lubang tu..


limi dgn adik2nye menyiapkan joran utk acara memancing remis..hehehehe

Saya lupa nk snap gmbar banyak2 sbb cbuk g cari remis...tp syiok juga las utk lps kan tension...lps tu saya cbuk mkn je...smpai muncit perut...

Masa nk balik tu kamal bg remis yg dia jmpa...ada lah suku plastik dia dpt..saya sukaaa sgt...hehehhe balik umah nt blh goreng...lalalalala

Ni lah hasilnye setelah digoreng..saya bantai je taruk halia, bwg putih dgn sos tiram...sodaaaaappp...saya ratah je remis tu..pastu tinggal skit utk ayah saya...hehehe...lalalalala..

bantai je masuk itu ini...



last2 jadik juga....sedapppp...hehehehe

18 comments:

  1. hahaha. ya ampum nakal nyer pos kali neh. siap amik bau sbb windu nyer pasal. kekeke. shabar je lah kak oii....!! maklum la baru2 kawen ni. x leh nk renggang lasum. pd yang dh lama kawen. amalkan sikap rindu rinduan okies ;) hehe

    ReplyDelete
  2. resepi yg bantai bantai tu yang jadi sedap yang oi.. hehehe

    ReplyDelete
  3. An,
    btol an, rela x basuh baju tu sbb nk ambik bau...hari ni dh habis assesment tu..esok dia balik...yahuuuu

    kty
    sedap kty..saya main campak je...

    mummy
    betol lah mummy, mcm mak saya ckp..yg bantai2 tu sedap lak...hehee

    ReplyDelete
  4. nok... puas pk ni.. remis tu kepah ke nok? nampak sedap ok!

    ReplyDelete
  5. sedapnyer remis....!!
    mmg ratah jer....
    xfeel kl makan ngan nasi..hehehe

    ReplyDelete
  6. La, rupanya rindu ek berpisah lama..pandai cover ek ari tu..eei, cakap kat Kamal nanti..hehe

    ReplyDelete
  7. lorrrrrr, dah lama tak pi piknik..teringin jugak ler..tapi namo kena cuaca panas..camner??

    ada ker piknik berbumbung??

    ReplyDelete
  8. sedap yer remis...dulu masa kecik2 selalu kutip kao gi pantai pastue campak balik kat laut...

    ReplyDelete
  9. nok, sioknye aku nengok lauk pauk ko tu

    ReplyDelete
  10. cokolat,
    remis tu mcm lala, kalu kepah besor skit...

    shafa,mmg sedap...x seswai mkn dgn nasi..

    nad,
    hehehe./akak gigih mkn je..kekeke

    mei,
    hehehe..ngada lah tu...

    cendawanintim,
    hehehe..bwk payung besar lah kak..pacak je kat ctu...hehehe

    tigris,
    alooo..kalu kecik sgt tu campak balik kat laut..hehee

    ReplyDelete
  11. wan dahlink kan akak..waaaa..sonoknye berpicnic..hehhhehe

    ReplyDelete
  12. alahai kesian berjauhan dgn husband....mujur la boleh pegi piknik tak la boring sangat:)

    ReplyDelete
  13. syok nye.. sekali sekali jadik orang bujang.. besttt kan ;)

    ReplyDelete
  14. wan
    sonok lah skali skala..nanti musim hujan xleh lah...

    shaisnk buek cmno/.terpakso lah.

    ReplyDelete
  15. elly
    skali skal syiok jg tp dlm hati teringat kat dia..

    ReplyDelete