Thursday, June 24, 2010

Pengalaman ngeri..

Waah takut la..!!

alkisahnye semalam (rabu) saya dpt mc psl sakit perut, pastu lepak rumah je lah kan..tgahari tu mak masak la, pas dia goreng ayam pastu siap2 semua lepak tgk tv..

tgh2 tgk tv mak tetiba g dapur tergesa2..saya nmpak mcm ada api..terus g dapur..

Ya Allah kuali yg mak saya gireng ayam td tu dh terbakar! Api menjulang tp nasib baik dapur rmh saya atap nya tinggi.. rupanye mak lupa nak tutup suis dapur masa lepas goreng td..

Mak terus tutup suis dapur tu dan teus cabut gas bwk lari jauh2..saya panik dh, tnya mak nak jirus air ke..? Mak kata jgn nanti makin marak..pastu mak ambik kain lembap yg tebal dan saya terus letak atas api tu..nasib baik padam..

Alhamdulillah, selamat..kalu lambat sikit mau meletup gas tu..ishh nauzubillah..

Nasib baik mak x panik tp berdebar2 juga kitorang..mak pesan jgn bgtau ayah..hahaha msti kena marah teruk pnya kalu bgtau ayah..hahaha

~Hari ni balik dungun, dh sebulan lbh x balik...

1 comment:

  1. ish .. takuzz .. nasib baik tak jadi ape ape

    ReplyDelete