Friday, April 3, 2015

Pisang goreng cheese.

Dah jadi trend dah pisang goreng cheese ni. Eh org panggil trend ke apa ek? Ah biaq pi lah. Aritu 1st time makan pisang cheese ni ms p KL beli kat Danau Kota. Mmg sedap baq hang!

Kat trg ni jarang yg jual. Tp baru2 ni ada 1 akak tu bukak gerai kat area umah aku. Tp asyik terlepas je nak beli. Time kita nak beli dia x buka. Time kita x nak dia bukak plak. So aku pon gugel hajatnya nk wat sendiri. P pasar payang cari pisang nangka. Murah je rupanya pisang nangka ni rm1.80 sekilo. Dekat 2 kg jg aku beli blh wat pengat plak kalu ada lebih.

So hari Jumaat yg mulia ni misi membuat pisang goreng cheese bermula.

Ok aku malas nk tulis resepi. Korang klik blog kak ita masam manis je lah ye.

Resepi Pisang goreng cheese Kak Ita Masam Manis


Dan hasil yg aku buat.




Aku tiru sebijik2 resepi kak ita cuma aku tambah air utk bancuhan tu. Pandai2 ejas la wei. Mmg terbaik la. Best makan panas2.

7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete