Tuesday, March 19, 2013

Sms misteri....

Salam...


U oll nk tau x..saya teringt 1 bnda ni..saya citer dr awal ye..dlu saya & hubby (masa tu lom kawen lg), kami merancang nk tunang dlm bln 6 tp alih2 x jd, so citer x jd tunang tu xde sape pun yg tau, hnya kwn2 rpt je..kami akhirnya bertunang masa lps raya haji (saya lupa tarikh tunang..haiiittt! blh lupa lak)..alkisahnya mcm ni, sblum tunang tu saya ada trima 1 sms dr no yg bgtu asing 012-3xxxxxx..kira no luar dr k.trg lah.

kandungan sms tu sgguh mengejutkan saya..antara yg saya ingt sbb saya dh delete dh) dia mintak saya tinggalkan bf saya (hubby saya las) sbb dia (pnghantar sms ni, saya namakan dia L) si L ni nk bersatu dgn bf saya..n dia kata lg dia nk tunggu smpai bila saya dan bf blh bertahan..saya xnk pcya tp sbb sms dia tu siap tulis nama penuh bf saya lg..heran saya, sbb kalu kwn2 kat opis pun xtau nama bf saya..pjg lebar jg lah sms dia tu...

pastu saya rply tnya sape dia ni..dia blh jwb yg saya x prlu tau sape L ni..n lg 1 dia tau knp saya x jd tunang ari tu...

uisshh lagi saya konpius..!! xde org tau pun..saya heran sgt2..pastu saya kol dia pkai no opis, dia angkat tp snyap..pstu saya kol lg dia x angkat dh...

saya forward sms tu pd bf..dia lg pelik, sbb selama kami couple mmg xde org kacau pun..

esoknya saya sms L tu lg..dia blh kutuk kat saya..mcm2 si L ni kata kat saya n drpd sms dia tu saya blh rasa yg L ni dkt dgn saya..coz di blh tau mcm mana saya ni, dia blh kata yg saya ni ckp banyak bla bla bla tuuuuuttt..( ni kutukan dia pd saya okayyy, so saya xleh reveal las..)..

lps dr tu, saya dan bf bertungkus lumus nk kesan sape tuan punya no ni..nk cek org kat maxis x bg plak..tnya smua org tp sorang pun x kenal...lama kelamaan lupa mcm tu je....

bbrp bulan lps tu, saya dan hubby bertunang.............

6 bulan kndian kami selamat diijabkabul...............

kira mmg dh lupa lah peristiwa tu...tp...................baru2 ni hubby duk belek2 sms lama, tetiba dia jmpa sms yg saya 4ward psl no misteri tu..dan kbtulan skrg adik yg keja kat agen maxis ni, lalu saya pun suruh dia cek no tu dftar atas nama sape...

x lama lps tu.......saya trima sms dr adik saya n dia bg nama n tmpat pemilik no tu............

bila saya tgk nama tu terus saya tringat kat.....................

dan saya yakin org ni lah yg bg sms tu sbb saya prnh terasa yg pnghntr sms ni dekat je dgn saya dan telahan saya tu trnyata benar........

masa mula2 kenal dlu. dia telah melakukan bbrp prkara yg x spatutnya hingga mengganggu tugasan saya dan saya dgn dia mmg x brp nk click lah...

nama yg di daftarkan atas no 012-3xxxxxx tu bkn nama dia tp nama org lain tp nama tu saya kenal sbb lokasi tmpt no tu d dftarkan mengingatkan saya pd dia......

dan pikir pnya pikir mgkin masa dia jmpa org tu n guna no org tu utk sms mcm tu pd saya.......rupanya dia sakit ati kat saya...seingat saya, saya x prnh ganggu keja dia................

sejahat-jahat saya , x terpikir pun utk aniaya org mcm ni...............

sbnrnya masa dia mula2 masuk tu dh ada org yg warning saya psl bdk ni... tp saya x ambik port sbb tu bkn hal saya............

tp x sgka plak rupanya dia blh wat saya mcm ni..............

skrg ni kami dh ok..saya dgn budak tu dh baik sgt2...kira 1 kpala lah... dan semalam, stelah sekian lama, saya sms no tu...w/pun saya dh tau sape tuan pnya tp saya saje gtal nk tanya...

saya : salam, blh tau siapa tuan punya no ni...?
dia : nape..?
saya : sbb saya prnh terima sms dr no ni...
dia : ...................... (senyap, x rply)
saya : knp x nk ngaku..??
dia : ....................... (senyap jg)

saya nk lps kan geram sbnrnya, sbb dlu hari2 saya susah hati masa dpt sms tu... dan skrg bila saya dpt tau saya jd geram sgt.......... tp saya dgn dia pun ok je skrg, dh jd geng, sama2 kutuk org..hehehhe

tp......dia x tau lg yg saya dh dpt trace no tu..............

cmne saya nk bersemuka dgn dia nanti...?? saya ingt saya x nk diam je..wat mcm biasa....tp rsa mcm x puas ati jerk...

cmne ek...............???

12 comments:

  1. salam marina..leh sama kess lak..
    kty lak..hari ni pun dpt trace satu no..tp ckp pasal mak..rupanya org dekat umah je..mmg dah sangka..
    org tu pun dah pindah sbb malu..

    ReplyDelete
  2. wah mmg sundal busuk yer perempuan tu..dia jelous tengok hang dapat laki meletup lah tu..meh sini akak n kak bed bantai dia ngan kayu..wah dasar perempuan kebret..wah tiba2 akak naik hantu ni kenape....yang penting nak tanya marina sikit...CANTEK KER DIA?

    ReplyDelete
  3. hehe.. plan kena cantik ni.. biar kenakan dia sampai sanubari... jht tu perangai dia,,, jgn rapat sgt

    ReplyDelete
  4. wah dasatnya dia.. tapi akak rasa tak usahlah awak ikutkan hati yg sakit tu.. buat tak tau sajork bukan apa takut memburukkan keadaan pulak nanti.. cuma berhati2 lah jgn terlalu rapat dengan dia.. kalau dulu pun dia leh wat cam tu tak tau la pulak nanti2 apa lagiks yg dia akan buat..

    biar Allah saja yg balas apa yg dia dah buat dulu tu.. insyaallah hati kita pun tenang jerk.

    ReplyDelete
  5. kty

    sib baik dia sedar kan..

    miss reezberry

    cantik lah jg dia tu...tp kalu muka cabtik hati busuk x guna jg kan..nanti saya pas kat kak senduk n suruh kak bed join skali..wahh gtu...

    ibu kumbang

    halamak...nk wat plan ke...? huhu

    edrina

    tu lah kak, saya x sgka saya d kelilingi org yg mcm ni..tp saya ingt x nk wat apa pun, wat diam je lah sbb tu no lama, tp kalu ibgt2 mmg menggelegak jg..tp kena sabar lah......

    ReplyDelete
  6. uihkzzzz... nin nama musuh dekat sebenar tapi tak tahu... okey ker baik ngan die tuh..musykil jugak kut agenda b plak yang datang

    ReplyDelete
  7. azura

    dlu2 kami x ngam...tp skrg, stlah sekian lama dh okeyyy..1 kepala dh..sbb tu saya nk lupakan saje bnda tu..

    ReplyDelete
  8. marina amik awards kt blog kty

    ReplyDelete
  9. ish ish ish kes berat ie.. nasib baik dapat trace balik ...
    sekurang kurang ye kita tau sape punye angkara..

    klu akak dapat SMS misteri boleh la marina tolong trace kan :)

    ReplyDelete
  10. bolayan jer marina. pastu bagi dia tembakan sedas dua.. biar dia rasa mcm mana buat kat orang..

    ReplyDelete
  11. awak kena bersemuka dgn dia, tapi kena bw kak senduk dengan kak bed sbg escott.kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  12. Kty,

    tq ye bg award, comei..saya ska sgt..

    elly,

    hehehe blh je kak..nanti bgtau ye...

    ratna,

    saya mls nk wat apa2...biarkan je lah..

    vakapkosong,

    muahahaha...kena tnya kak senduk dia sudi x jd bodyguard..kihkihkih

    ReplyDelete