Thursday, June 6, 2013

Ketupat Sotong

Musim ada sotong boleh la merasa ketupat sotong. Ada 2 versi yg kuah putih ni versi Trg punya kalu yg kuah coklat tu versi Kelate mari. aku x pnh rasa lagi yg Kelate punya. Nanti p KB blh try :)

Ni buat masa umah mak. Aku tak buat tapi mak yg buat, aku tukang tengok dan tukang ambik gambar je hahahaha.




Ketupat sotong versi mak aku adalah pulut tu ditanak terlebih dahulu mcm biasa kemudian baru sumbatkan ke dlm sotong. Ada jugak yg letak beras pulut yg belum masak kan kemudian baru masakakn bersama sotong tu tp takut nanti pulut tak masak. Nak senang tanak pulut siap2 hehehe.

Selamat makan :)
m

2 comments:

  1. nampak sedap..teringin nak makan

    saya nama je ore kelate tapi tak makan ni..pernah sekali makan time kecik tapi mabuk,tu yang serik..

    ReplyDelete
  2. sedapp suka2. kalau balik terengganu mintak makcik buatkan. best2

    ReplyDelete