Monday, March 18, 2013

Menu hari ini

Ok, ini semalam punya sebenarnya. Masak nasi goreng je. Ikan, ayam xde stok. Masak apa yg ada lah lama x makan nasi goreng.



Makan dgn keropok keping dan kangkung goreng kicap.

Resepi nasi goreng ni paling mudah.

Tumbuk bawang merah 3 ulas, bawang putih 2 ulas, belacan skit, 1 biji cili merah, 1 biji cili padi (kalu nak pedas tambah lagi cili padi). Tumbuk lumat kemudian masukkan bilis, tumbuk skit jgn smpai lumat. Panaskan minyak, tumis semua bahan tumbuk smpai naik bau. Masukkan nasi, perasakan garam dan gula. Masukkan kacang panjang. Gaul dan kepetikan nasi goreng. Pecahkan sebiji telur dan gaul telur sehingga jd mcm scramble kemudian gaul balik dgn nasi. Dah masak tutup. Senang sgt.

6 comments:

  1. sedap nampak kangkung tu wei, jenis kangkung pasar atau kangkung dalam baruh tu? kalau dalam baruh tu sedap sebab tu nampak mcm lembik2. kangkung beli keras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kangkung beli la yg x menjalar tu. Kebetulan pi pasar. Kalu yg menjalar tu kat umah mak aku ada tp xde org nak masuk dlm baruh ambik hahaha

      Delete
  2. nasi goreng saya punya all time fevret, tak kiralah mcm sesimple mcmana pun asalkan jgn nasi goreng kica :-)
    p/s: nakk kepok keping jugak hiihi..

    ReplyDelete
  3. Hihihi LL kan boleh buat keropok lekor, nt buat keropok keping plak hehehehe

    ReplyDelete
  4. baru nak balik buat nasi goreng petang ni...hehehehehe...btw saya balik tganu khamis ni... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat jgn x buat su hehehe. huk aloh kita p KL ptg ni.. :(

      Delete