Wednesday, October 31, 2012

Manik crumble le pulok

Ok, this is my new passion. Aku tak de lah minat sangat tapi nak try jugak jahit manik ni. Alkisahnya ari tu Farah ajak join satu kelas manik crumble and basic 3D. Yuran RM250 buat dekat Pengadang Buluh iaitu dekat Kedai Buluh.

Ok gikgu yg ajar manik ada 2 satu lelaki dan satu perempuan . Ok aku ingt dia  gurau masa Fea (cikgu perempuan) kata yang laki ni pun cikgu rupanya memang betul. Orang nya engineer tapi boleh jahit manik. Aku tak mampu ok, ko mampu? hahahaha terer ah.

Kelas tu student nya 3 orang je termasuk aku, ok best sangat pasal boleh bagi tumpuan. Gmabra0gambar masuh ada lagi ni tunggu fea upload. Takpe kita masuk gambar yang ada.


Yg baju n tudung coklat tu lah Fea cikgu kitorang. Yg tudung kuning tu Zila, owner kedai jahit tempat kami belajar jahit manik.


ini yg aku belajar. Best sgt, aku bawak baju yg nak di jahit manik pastu mecing pearls dan manik yg sesuai terus beli boleh jahit kat rumah nnati. 

Tak sabar sgt tapi kena bersabar pasal aku kena siapkan tempahan mengait dulu ni waaaaaaa. Aku nak buat shawl utk Kak Emi yg sokmo order. Minat aku dah terbahagi kepada dua sekarang, camne nak bahagikan masa ek? Aku ingat nak stop ambik tempahan crochet sampai akhir tahun ni. Nak siapkan order dalam list pastu nak buat manik hehehhee. Ok harap-harap berjaya. Chaiyok chaiyok!

5 comments: