Thursday, September 20, 2012

Popia udang

Dulu-dulu masa belum kawen aku suka sangat buat popia. Kalu beli mesti tak puas hati. Ni tetiba rasa nak makan popia. Sebenarnya dari bulan puasa lagi aku nak buat tapi tak kesampaian. Kebetulan ada bahan tinggal nak beli kulit popia je terus aku buat pas tu.




Dapat lah 20 bijik. Aku simpan kat peti beku. Tapi simpan kat peti biasa tak beku pun ok kut. Resepi senang je, cincang udang, tauge, parut carrot, parut sengkuang, daun bawang, daun sup, pastu goreng sekejap jgn sampai layu pasal nanti nak goreng lagi kan. Masa goreng tu tambah la garam lada sulah skit kang tak rasa apa plak. Ok, udang tu jgn cincang halus sgt ye nanti tak rasa sangat. Kalu letak ayam pun best. Pastu goreng lah.

Ok dijamin sedap hahahaha.

2 comments: