Sunday, August 5, 2012

Puding laici dangdut

2 hari lepas buat puding laici. Lama dah plan nak buat tapi tak terbuat. resepi ni ambik dari log Kak Ita Masam Manis. Terima kasih Kak Ita. Memang sedap dan mudah :D


Buih-buih pulak, haha lupa nak pecahkan. Ke sebab aku tak tapis. Hahaha aku kan pemalas lipas, patutnye tapis dulu kalu guna agar-agar tali nih. Hahahaha bantai je lah hehehe


Takde acuan cantik macam Kak Ita aku bantai mangkuk dgn gelas plastik ikea. Drpd tak guna baik buat acuan puding ni ye tak hahahaha. Dapat lah 6 mangkuk, 6 gelas, satu loyang kecik dan satu mangkuk pyrex tu. Yg dalam gelas dan mangkuk ni bagi jiran kiri kanan. Banyak-banyak bukan habis makan pun aku berdua je.


Alamak, kantoi  asam jawa disitu, lupa nak sembunyikan kikikiki :D

Ok, sape nak resepi seila terjah blog Kak Ita Masam Manis ye. Ni resepi versi aku sebab agar-agar aku beli yg kecik skit.

Ok, selamat memasak :D

2 comments: