Thursday, May 3, 2012

Koleksi novel Ramli Awang Murshid

Bagi peminat RAM, novel terbaru beliau Sunan Musafir bakal keluar tak lama lagi. 


pic credit to beliamuda.com

Sempena nak kuar novel terbaru ni teringat kat koleksi yang sedia ada. Aku dah start collect novel dia ni masa tahun-tahun akhir kat U dulu. Puncanya aku pinjam novel Tombiruo dgn sorang kawan. Pastu eh rasa best plak. Terus cari sambungan, rupanya banyak dah novel RAM kat pasaran.

Lepas tu la aku beli sikit-sikit, sentiasa ambik tahu bila novel baru akan keluar. Ada orang pinjam tak hantar, dan lost contact semua aku beli balik sebagai ganti. Sayang la kalu tak cukup koleksi. Genre RAM ni kebanyakan nya thriller dan ada sesetengan nya agak berat tapi memang kena banyak pikir lah. Aku perasan ada juga beberapa penulis lain yang cuba gaya RAM ni tapi aku rasa RAM yg terbaik.



Aku sayang sangat koleksi ni, huhuhuhu. Nak bagi orang pinjam pun sayang hahahaha. Sebabnya dah ada pengalam orang pinjam novel Mandatori pastu tak hantar dah sebab lama tak jumpa, lost contact semua, so aku beli lain lah. Ada satu lg yg aku tak ganti, Rahsia Perindu. Kena cari balik ni.


Ni yang paling banyak, kompilasi Sunan. Dah ada 5 bijik, bakal keluar Sunan Musafir sebagai penamat kompilasi Sunan ni.


Yg ni trilogi Tombiruo. Memang best sangat. Kalu nak baca memang kena baca dari novel yang pertama.


Aku paling suka Mandatori. Citer dia agak berat tapi memang best sangat.

Rasa nak tulis novel lah, heheheheehehe.

12 comments:

  1. wahhhhh semua koleksi ada ya, bagusnya

    sunan musafir tu saya belum baca lagi, dah keluar ya, nanti nak survey la

    novel RAM banyak meningkatkan iman di dada, tu yg bagusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul, banyak sgt pengajaran dan sekaligus meningkat kan iman kita.

      Delete
  2. saya pun peminat RAM..
    seriuss novel dia best giler..terbaru skang dah baca fiksyen 302..:)
    terbaik selepas ungu karmila :)

    salam kenal dari saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal ye, best kan novel dia. Jgn lupa novel tebaru nak kuar tu :-)

      Delete
  3. Saya pun tidak suka pinjamkan buku dgn orang lain, sebab ada pengalaman sama ... buku x dikembalikan. Sekarang ni pun, ada relatives mau pinjam pun saya terus terang x mau kasi pinjam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah, serik dh nk bg pinjam, skrg mmg x bagi dah..

      Delete
  4. rahsia perindu tu best...

    ReplyDelete
  5. aku pun sama mcm kau..aku tak suka org pinjam novel aku n tak bagi balik..aku tak kisah psl harga novel tuk...tapi sayang aku kat novel RAM ni lebih dari sayang aku kat novel lain....aku beli dari 1st novel dia..sbb aku suka jalan cerita novel RAM.....thriller....aku suka sangat lah....hope ada lagi novel tbaru dia....

    ReplyDelete
  6. mana nak dapat novel pei pen tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pei pan tu kebetulan terjumpa kat mph tp lupa mph mana. X pasti masih ada pengeluaran atau tidak, tapi klu nak tau boleh joinkelab RAM Fc di fb. Ada jg yg jual novel yg susah nk dpt

      Delete
  7. Salam semua...saya nk tau la koleksi laksamana sunan.,..novel2 sunan bermula dgn tajuk apa ye?

    ReplyDelete
  8. Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencinta, Cinta Sufi, Sutera Bidadari, Sunan Musafir, Sunan Nanggroe Sang Kembara (latest keluara mac2014)

    ReplyDelete