Monday, April 2, 2012

Update pokok

Tak tau nak update apa, kita update pasal pokok lah.


Pokok cili api. Banyak pulak tumbuh. 



Ni tatau pokok apa. Aku jumpa tepi longkang. Cabut alih masuk dalam bekas. Mulanya ingat tembikai tapi bila kuar daun gini macam labu pun ada tapi seingat aku, tak pernah masak labu. Tunggu je lah nanti.


Pokok kangkung pun dh tumbuh yeay yeay!Batang kangkung pun dah kuar pucuk.



Pokok  bunga semua tak jadi. Aku agak benih tak elok kut. Anak2 sawi aku pindahkan ke dalam bekas lain takdelah dia setompok kat satu tempat.

Daaaaan ada satu pokok baru. Hehehehee. Harap-harap pokok ni boleh tumbuh elok dan membesar bagai juara la.


Sape tau ni pokok apa angkat kaki..hehehe ni pokok epal. Betul tak tipu. Aku saje je tabur bijik epal memang tak harap nak tumbuh. Bajet kalu tak tumbuh nak alih anak pokok cili tu tapi dekat seminggu baru dia tumbuh tu pun sepohon je. Hahahhaa tak sangka.

Dulu aku penah tanam pokok pear dan epal, hidup tapi sebab aku tanam dlm pasu tepi sink pastu ikut PB outstation 4 hari x siram terus mampus. Ni letak kat luar. Esok nak outstation lagi 3 hari, harap-harap hujan la ye.

6 comments:

  1. nice. org kata, kalau tanam pokok menjadi ni tangan panas / sejuk ehh? btw, kakak angkat saya tanam anggur kt umah dia. molek plak berbuah. cuba lah. tk pyh bli kt market dh nnt, mahai :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokok anggur penah tgk, tp x try lg, ok gok hehehe

      Delete
  2. wah sayur dah mula bercambah. lagi dalam 2 minggu mungkin boleh tuai & tumis dalam kuali :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh insyaallah nt xyah beli dah hahaha

      Delete
  3. rajinnya marina ni... akak kalau tanam pokok susah nak hidup... ni tgh pening ngan pokok kari yg diserang ulat..

    ReplyDelete