Wednesday, January 25, 2012

Nutella mug cake

Lama dah intai resepi ni. Hari2 duk buka blog irma tapi buat nye tak. Buatnye senang sangat!




Ikut suka lah nak hias atau nak makan cara mana. Saya tuangkan coklat hershey je utk saya dan picit whippung cream utk PB.

Resepi :-


Bahan-bahan :

4 sudu besar tepung naik sendiri
4 sudu besar gula castor
1 biji telur
3 sudu besar serbuk cocoa
3 sudu besar Nutella
3 sudu besar susu segar
3 sudu besar minyak zaitun/ minyak sayur/minyak jagung

Cara-cara :

1. Satukan semua bahan ke dalam bekas mug yang besar.

2. Kacau rata sampai sebati.

3. Masukkan dalam microwave selama 1 1/2 -3 minit. (bergantung pada watt microwave anda). Saya bakar selama 5 minit.

4. Hiaskan dengan whipped cream atau coklat cair mengikut kesukaan.

Resepi asal di blog irma. Thanks to her for sharing this recipe.

4 comments:

  1. aiyoo..aku sms ko tanya blog ko apsal di close..tapi tak sampai kot eh sbb ko tak balas..ok blog aku pun seminggu lepas kena..keluar adiwidget..terpaksa ganti template baru oke :(

    ReplyDelete
  2. nak sikittt... wahhh, nnt bisnes muffin for wedding doorgift la kak na. masyukkk. sbb wedding ada spnjg taun...

    ReplyDelete
  3. HUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuu~~~

    dah sebulan tak sentuh cake choco!!!!waaaaa!!!



    coll je tya..tengah diet!!!

    ReplyDelete