Wednesday, January 4, 2012

Nak buat puding laici tapi tak jadi..siaaaannn.

Aku memang suka puding laici nih. Puding laici ke puding dangdut yang lembut tu pastu makan dgn kuah laici. Huuuu bestnye.

Cari lah resepi ari tu. Banyak jumpa, rata-rata lebih kurang je tapi tak tahu le jadi ke tak.

Buat punya buat jadi tapi keras tak lembut. Huhuhuhu jadi agar-agar lah. Agar-agar kan yang boleh potong seketul seketul tu. Kalu puding dangdut tu kan lembut macam taufu fa tu. Tak pelah makan je, sedap jugak tp manis buah je pasal aku kurangkan gula.


Ingat lembut so letak lah dalam bekas kecik-kecik kan. Sekali hmmmmmmm.. Tapi habis jugek, hahahaha.

Next project, pakcik botak request suruh buat brownies pulak. Pastu aku nak buat pavlova. Hmmmm..doa-doakan berjaya ye..hahahaha

2 comments:

  1. tak pernah lagi buat puding laici, puding selalunya letak serbuk agar-agarkan. makan puding time cuaca cam ni best.

    ReplyDelete
  2. sdap tu kak na weh..
    buat jangan dok buat =)

    ReplyDelete