Wednesday, January 4, 2012

Laman rumah

Bulan 12 thn 2011 genap setahun kitorang pindah umah baru. Dan jugak sudah setahun duk asing-asing dgn mak ayah. 2 tahun kawen kitorang duk dgn family. Bila dh siap rumah baru kita pindah.


Dan setelah setahun baru lah laman ku berubah wajah. Hahahaha gilerr malas!




Letak batu kecit-kecit je uolls, bukan vogue mana pun. Sekadar nk hilangkan lalang-lalang yg suka benor tumbuh.  Ni pun semua ayah ku yang uat, kami tolong skit2 je. Sbb ayah kata kitorang buat tak jadi. Huhuhu best nye..





Batu-batu ni nak kena angkut masuk dalam la sebab belakang dapur belum siap lagi. Ayah suh buat sendiri yang belakang tu. Sebab asalnya ingat nak menanam sikit tapi tanah ni tak berapa subur lah. Tanam pisang pun tak besar2. 


ni ayah buatkan space sikit utk tanam bunga. Huhuhuhu mak suh tanam bunga taik ayam je..huhuh ok la tewww, sebab mak tau anak dia ni malas kan so bunga taik ayam senang idup. Hahahahaha


Ok, harga batu ni dapat murah sebab adik ipar ku kenal dgn org yang ada quari ni. Dpt harga RM 25/tan. Satu lori 8 tan so RM 200 je. Tapi 8 tan ni banyak sebenarnya utk rumah semi-D mcm rumah aku ni. Ni pun dah tambun kat umah ayah sikit. Takpe yg lebih tu kita buat tebal sikit.


Nampak la kemas sikit drpd ada lalang yg serabut mataku tengok.

2 comments:

  1. bila la nk smpi umah kak na...tanam bunga kat tepi pagar tu..taik ayam pun xpe..bunga cantik...

    ReplyDelete
  2. besarnye umah akak. bes giler.

    ReplyDelete