Wednesday, September 21, 2011

Rutin harian

Skrg update blog pukul 10.16 malam. Tadi dah tertido kat kerusi ngok ngek. Asal kul 9 lebih mesti ngantuk, asal ngantuk je 9 lebih.

Balik keja biasa sampai rumah kul 5.45 -6 pm. Terus masuk dapur masak ala kadar untuk makan malam. Kalu rajin mandi dulu baru masuk dapur. Kalu malas masak dulu baru mandi.

Pukul 7 siap makan dah, naik atas mandi, siap2 untuk solat maghrib. Lepas solat iron baju. Sekarang ni mnembazir letrik betullah. Tiap2 malam gosok baju PB sepasang, baju saya sepasang. Patutnya hujung minggu giron siap2 seklaigus stok seminggu. Apakan daya, malas mengatasi segala-galanya. Kalu buleh hari minggu tu nak rilek je. Rasanya start minggu ni kena start iron sekaligus lah. Sebab bil letrik walaupun duk berdua dah cecah RM30.

Pas iron baju solat isyak, pastu kalu ada kain baju nk jemur, buat siap-siap jemur kat beranda luar bilik. Tak berani dah nak jemur kain kat porch kereta since kejadian kain batik dicuri orang. Seksa sikit  nak menjemur sebab sempit. Berlaga-laga hanger. Paling aku tak suka, sikit2 jatuh. Bencinya kalu hanger buat hal. Hahahaha dgn hanger pun nak gaduh.

Dah siap semua, baru lah lega. Boleh start mengait. Kalu takde order takpe, boleh rilek-rilek tapi kalu ada order kena mengait jugak walaupun sikit. Masa kita tengah ke sana ke mari buat keja ni, cuba teka incik PB buat apa? Hahahhaa rasanya ween tahu kut. Kan ween? hahahaha.

Masa mengait ni lah kalu hari mata ni buat ngantuk, kul 9 tu dh berat dah. Biasa lena jap atas kusi malas dgn hook dan benang di tangan. Tapi kalu terjaga sambungan ngait balik. Masa ni lah berangan best jadi surirumah. Hahahhaha. Padan muka aku.

Time masuk tido biasanya kul 12 ke atas. Kalu ngantuk sangat baru lah masuk tido awal. Biasa kalu kul 11 memang awal lah. Si Pakcik Botak lagi lah, klau kul 1 tu mata terang benderang lgi. Kebelakangan ni bertenaga semacam je. Hahahhaa kotau kan ween.

Bangun tido adalah pukul 6.15 pagi dan siap2 g keja dan rutin harian kembali seperti biasa. Kalu ada anak totally berubah rasanya.

4 comments:

  1. sy sjk ada anak kecik jrg2 dpt tido awal n cukup..hehe..
    tp sblm ni samalah kita kul 9je ngantuk

    ReplyDelete
  2. Alaaa...aku tringat rutin harian aku, agak memenatkan sbb jauh...dan kalau weekend rasa sunyi sepi :( nak ubah laaa rutin harian biar ada rasa lain

    ReplyDelete
  3. Marina, anynomous tu aku, monas2petronas, aku komen thru handphone, aiyooo

    ReplyDelete
  4. hamizah,

    hahaha betul kan..


    ween
    drpd cara ko komen aku tau dah..hahaha

    ReplyDelete