Tuesday, May 31, 2011

Our 3rd anniversary ;)

30 Mei 2008 ~ tarikh keramat kami diijabkabulkan.

30 Mei 2011 ~ 3 tahun telah berlalu.

Rasa mcm baru semalam pakai baju pengantin. Hehehehhe. Entry terlewat sehari psl lupa nk update. Lagipun Pakcik Botak pi kursus dari 29hb-1jun. So xde le nk celebrate ye. Hanya wish je lah.

3 tahun bersama Pakcik Botak yg penuh kegembiraan. Gaduh2 tu adatlah kan. Yg penting tolak ansur dan saling memahami antara satu sama lain. Salah seorang kena lah mengalah. Isteri harus patuh kepada suami. Itulah pegangan kami suami isteri.

Pejam celik kejap je dah 3 tahun. Perasaan saya terhadapnya masih sama seperti baru2 kawen malah rasanya makin bertambah. Orang kata jgn sayang suami sepenuhnya tapi saya tak reti lah nak bahagi-bahagi kan perasaan ni. Yg saya tau saya sayang dia.

Teringat pulak masa zaman study dulu, masa tu umur lingkungan 20-22 tahun. Duk hostel bersama kawan, so ramai lah kawan laki dan kawan perempuan. Kebanyakan kawan2 perempuan ada pakwe, atau teman tapi mesra gitu, tapi sbb saya ni low profile, kwn laki yg rapat pun xde, hanya kwn2 satu kuliah je kan. Dari situ timbullah perasaan cemburu sbb tgk kwn2 ada pasangan kan, mmg jeles ah. Bila pikir2 balik, eeee malunye, bodoh betul rasa mcm tu. Tapi ye lah masa tu umur tgh muda remaja kan, mmg tak dapat nak elak lah perasaan tu.

So bila jadi keadaan gitu, terpikir jugak jgn2 aku ni nanti xde pasangan. Ada ke org nak? huhuhu malunye cite kat sini hahahahahahaa. Maka setiap kali pas solat saya selalu berdoa supaya dikurniakan seorang jodoh yg penyayang, bertanggungjawab,  baik hati dan apa lagi ntah dh lupa. Tapi yg pastinya mmg doa tiap2 kali sembahyang la mmg tak putus.

So baru2 ni saya teringat la kisah lama tu, saya renung2 kan balik, apa yg saya doa dulu tu mmg ada pada suami saya sekarang. Rasa macam bersyukur sgt dikurniakan dia sebagai suami. Baik hati, manja, mengada2 dan yg paling penting PENYABAR. Saya ni dah la tak brp nak sabar, asyik naik angin je, dia lah yg menyejukkan saya.

Sesungguhnya asam garam dan dugaan yg kami lalui sepanjang 3 tahun ni banyak mematangkan kami dalam melayari bahtera rumahtangga. Saya juga bersyukur dikurniakan mertua dan ipar duai yg sangat baik hati dan tak pernah mengungkit soal anak. Yelah, dh 3 tahun kami kawen tp belum ada rezeki. Sape yg tak nak anak kan, tapi Allah saja yg tau bila rezeki itu akan datang kpd kami tapi yg pentingnya usaha jgn putus lah.

Sekarang ni saya sendiri sudah matang dalam mengawal emosi. Awal2 dulu agak tertekan bila dapat tau ada kawan yg pregnant, tapi sekarang lebih banyak berfikir secara positif. Pakcik botak selalu ingatkan saya. Berfikir secara positif. Mak mertua pun pesan ari tu, adalah sebab nya knp Allah tak bagi anak lagi. Hmm betul juga kan, setuju sgt ;)

Wah panjang pulak celoteh. Apapun saya juga nk ucapkan selamat hari ulangtahun perkahwinan yg ke 2 kpd mami Aqeel dan juga mama MK Rayyan ni. Diorang pun sama tarikh dgn saya. Aqeel pun nk dapat adik nanti ;)

Kepada suamiku yg tersayang FAIRUL HISYAM BIN MAT aka Pakcik Botak ; I LOVE U SO MUCH. Tiada apa yg boleh diungkapkan selain ucapan keramat ini. MAsing2 dah tahu apa perasaan masing2 so takyah cakap banyak pun takpe. Hehehehe.

~Esok suamiku pulang....Yahuuuuuuu!

6 comments:

  1. sabarla.. masih lom ade rezeki.. saya jua seperti kamoo..

    ReplyDelete
  2. happy anniversary, smoga brbahagia....

    ReplyDelete
  3. wow

    bkn semua org mampu ke tahap 3 thn tau

    ada yg kecundang lebih awl drpd itu

    semoga berbahagia dlm keberkatan Ilahi dunia dan akhirat

    semoga kamu, keluarga kamu dan harta benda kamu juga diberkati dunia dan akhirat

    semoga mendpt zuriat yg comel2 dan kembar, meriah bangat nnt :-)

    ReplyDelete
  4. farah,

    same goes to u dear ;)


    qhaifa nur,

    terima kasih nur..


    wanita bertudung hijau,

    terima kasih dik..akak pun doa yg sama utk adik ;)

    ReplyDelete
  5. hapy anniversary kak..semoga hubungan ini kekal bsama rasa cinta antara kalian,amin..

    ReplyDelete