Sunday, March 27, 2011

Medan ikan bakar Kuala Dungun

Minggu lepas masa balik KL singgah Kuala Dungun utk makan. Masa smpai kat Kuala Dungun tu dlm kul 9 mlm. Tempat ni baru je kalu tak silap. Ok lah blh tahan la cantik. Bagus juga ada medan ikan bakar ni, kurang2 ada le tmpat bagi sape2 yg suka makan yg bakar2 tu. heheehe.






Tempat makan ok, bersih. harap2 kekal le kebersihan tu ye. Tapi satu yg tidak menyenangkan. Kadang2 terbau longkang. Mungkin bawaan angin tp pelik jugak. Kawasan baru buka takkan longkang dh berbau? Nasib masa makan tak bau.




kami tak ambik  pun ikan bakar psl saya kurang gemar ikan bakar. saya ambik sotong bakar. Mula2 tengok sotong, mak ai besarnye. saya ni tak brp nk lalu kalu ikan atau sotong yg besar2 ni. Tapi pikir nanti mesti kecut. Sotong ditimbang dan berat 350 g. Harga RM4/100 gram.  Pastu tambah order sup sayur dan udang masak paprik. Tak ambik ayam pun psl makan semua seafood, xnak la campur dgn ayam.



Tengah2 makan ada le 2 ekor kucing ni duk kuit2 saya. Hehehehe comel giler. Saya kongsi makan dgn 2 ekor kucing ni. Seekor tgh bunting. Sian dia. Kepala sotong dgn kulit udang saya bagi kat kucing ni.

Semua sekali RM31.50 kalu tak silap. Mahal ke murah ek? Ok je kut. Rasa dia ok la boleh tahan. Bagi sape2 yg duk area dungun boleh le g ke Medan Ikan Bakar Kuala Dungun ni. Kalu duk kat jambatan Seberang Pintasan tu boleh nampak medan ni.

6 comments:

  1. kalau ada masa boleh gak singgah..eehh..tah bila agaknya yea ;-)

    ReplyDelete
  2. sotong bakar pon sodap .. tapi klu tak kena caranye liat beb ;p

    ReplyDelete
  3. na, mcm best jer..kt ner eik..kt jln nk gi mydin seme tuw ke?

    ReplyDelete
  4. ema, kat pasar dungun nu..hujung kuala..

    ReplyDelete