Thursday, February 17, 2011

Tempe

2 hari lepas pakcik botak ada meeting kat kL tapi dia tumpang tdo umah kwn dia kat Banting. Balik je rumah dia tunjuk saya benda ni....







Tempe uolls. 


Nak buat apa banyak2 ni? Katanya nak makan le. Bila nak habis ni. Nampaknya hari2 goreng lah ye. Tapi beza lah cara bungkus dia tu. Biasa beli kat Sabasun yg bungkus plastik je. Ini rupanya cara dia bungkus ye. Dibungkus dengan sejenis daun dulu sebelum bungkus lagi dgn daun pisang. Daun apa ye yg bungkus tempe tu?


MySpace

5 comments:

  1. Assalamualaikum, BSB pernah tengok tempe bungkus guna daun nie, tapi x daun apa...yg pasti buat sambal kering tempe sedappp

    ReplyDelete
  2. akak, kuku sgt suke makan tempe. selalu laa die goreng atau masak sambal heeheee

    ReplyDelete