Friday, February 25, 2011

Pokok pisang, ubi kentang dan pokok pelam

Assalamualaikum uolss,


Selamat hari jumaat ;)


Lama tak jenguk pokok2. Heehehhe. Seali tengok waaaah dah ada hasil! 


Tipu je mana ada lagi. Kluar daun banyak ada le ;)


pokok pisang dh letak baja NPK Green, kuar daun banyak dah ;)





 cuba teka pokok apa ni uolls? Ni ubi kentang. Ari tu ada 3 biji yg tak sempat masak, sampai kuar tunas. Try le tanam. Last2 hidup! hahahaha ni dah kuar daun. Alhamdulillah sihat ;)




Ni plak pokok pelam. Saya tak tanak pun. Ari tu makan buah pelam pastu saje le campak biji dia tu. Mana tau kut2 hidup. Last2 tgk baru ni siap dh kuar daun. Tapi pokok ni tepi pagar sgt. Kena alih depan skit.


Harap2 kuar hasil ye ;)

10 comments:

  1. wah... sukernya bercucuk tanam

    hubby ai kalu dapat tanah luas mcm ni, harus penuh ngan hasil bunga. dia suker tanam bunga

    ReplyDelete
  2. wah mcm mcm ade... tapi pokok ubi kentang tu yg paling special kot ;p

    ReplyDelete
  3. memang tangan sejuk lah...campak2 je terus bertunas...jeles ai...i campak2...sampai kering bijik mangga...hahahahahhahahah

    ReplyDelete
  4. mmg sejuk ah tangan kak na...tanam mnde2 hidup blaka...

    ReplyDelete
  5. harus lps ni makin byk la hasil tanaman....

    ReplyDelete
  6. rajinnya tanam pokok..

    nampak tanah cam xsubur je..
    tp pokok tu subur pula ye..

    ReplyDelete
  7. wah. rajinnya menanam..
    nanti leh jual eh hasil :D

    ReplyDelete
  8. As salam, saya pun suka bercucuk tanam, tapi tak ada tanah.

    ReplyDelete