Monday, May 31, 2010

It's our 2nd anniversary

30 Mei 2008 - 30 Mei 2010 ; genap 2 tahun usia perkahwinan kami.. sekejap je rs mcm bru je kawen..kekekkee

xde sambutan yg meriah..

 hanya sekotak cupcake comel dan sekeping kad utk pakcik botak yg dicintai.. cupcakes adalah diorder dr missalongwanie..hehehe tq cayam!


 cik along silap tulis, tapi xpe..still tomei..


dan sedikit mkn2 di kfc saje..xtau mau lepak mana, last2 kfc jg jd pilihan..ai follow je..


suka la tu..oh sila pejam mata sepahan2 kat blkg tu..x mnyempat nk snap


trus mkn..sedaaapp..

Layan gmbar kawen 2 thn dlu..














~I LOVE U PAKCIK BOTAK!~

Kena tag jd tua..uhuk uhuk..

dd dudu pnya keja la ni mengetag kakak mu yg comel ini..kahkahkah.. xpe, kita jwb nt dia x bg kad kawen.. :-)

kikikiki..apsal masa tua lg cun dr msa muda ye....hahaha

mana blh saya tua soram2..pakcik botak pun kena tua sama2..

uhuk uhuk uhuk...hehehe gumux nye..hahaha


dd dudu jgn lupa bg akak kad tau!

Sunday, May 30, 2010

jumaat sabtu yg hectic..

Pakcik botak dh balik uolls... waaah hepi giler..11 hari x jmpa tu...

nk cite nye cuti jumaat sabtu ni mmg xduk rmh mana pun. kebtulan pejabat Bhg Kerajaan Tempatan ada sukan PBT, so ikut pakcik botak p tgk org main le..

khamis mlm jumaat p tgk boling pmpuan-dpt no 2, tu dia bakal pengantin baru membuat lontaran..

pasukan boling wanita, chaiyok2! bkl pengantin bru yg tdung putih tu..

tukang entreprem..

jumaat siang nye, pakcik botak p tgk org main badminton..dia jd reserve je..sy duk rmh kemas rmh..hehehe

pasukan badminton pompuan-xdpt no pung..hahaha, omie dgn mokmun jgn mare ye..

ptg jumaat kitorang kuar awal p Giant dlu cari hadiah kawen, pastu lepak mkn kat rasamas. nom nom nom..

bini sape kah yg bulat ini..

pas mkn trus bergegas p kg surau pjg sbb nk mekap kwn cik dayah nikah mlm tu, tmpg solat mghrib rmh dia, pakcik botak lak tggu kat masjid..

pengantin ni kecit je, berkali2 request nk mekap simple je..

ai suka part pakai bulu mata tu..hehehe

pas abis mekap g solat kat masjid pastu tukar baju n trus ke KT bowl, ada boling lelaki plak..

pakcik botak x main pung, bakal pelapis negara sdg berkira2 nk buat balingan..

kat sebelah KT Bowl tu ada funfair, pakcik botak x nk g la plak..hmmm

Kul 12 mlm smpai rmh..penat+ngantuk..

Sabtu plak pakcik botak kuar p main bola, kali ni dia main la ganti pemain yg injured..saya duk rmh basuh baju2 dia yg p induksi 11 hari..

smbil tggu kain sambil bungkus hadiah nk g kenduri ptg nt..

pukul 2 g kenduri kwn tcs pakcik botak kat gelugor raja

gee dan suaminya..12 thn bercinta ni, respek lah..cair dh mekap, panas pnya psl..

pengantin suam2 kuku dan pengantin baru..hahaha

pastu langsung terus ke kenduri opismate pakcik botak plak kat pdg midin, dkt dgn rmh baru kami..

aizad dan nad-selamat penganti baru both of u..sengih smpai telingan aizad

ambik berkat pengantin baru..hahaha

Malam tu ikut p dinner sukan PBT lak kat kediaman MB..siap cpt2 psl majlis start kul 8



 





mlm tu sy dan pakcik botak bertuah uolls, kami suami isteri dpt hadiah cabutan bertuah..


gmbar paling best............

dua2 sama bulat! hahaha..

Quality time 2gether..

Saturday, May 29, 2010

Hobi zaman kecit

Zaman muda2 dlu suka sgt kumpul setem..tp pas pindah rmh xtau mana letak album2 setem..

Skrg dh tua2 ni hobi tu kembali lg..sbb nya kat opis bnyk sampul2 surat yg x digunakan lg dibuang gtu je..so tgk setem2 skrg bukan main cantik lagi..

Last2 slm diorang buang sampul2 tu sy kidnap dlu ambik setem...hahaha langsung kena gelak dek bebudak opis..tua2 ni nk kumpul setem lg..kehkehkeh

ai x kisah pun, dr buang saje baik ambik simpan, ala bukan bersungguh sgt cuma simpan je la, x luak pun..

maka operasi mencari album setem bermula..

amik yg murah je rm7.90, sbb nk yg kecit je..

konon nmpk bijak le ada butang tu, skali ketat gile nk bukak


kena rendam kasi gam hilang


pastu jemur bwh kipas kasi kering sblum susun2 dlm album td..

berfaedah kan hobi ni..kehkehkeh

Friday, May 28, 2010

Encik Abas Demam

Salam uolls,

Ari tu kan baca la akhbar Teganu Kita..surat kabar free yg pakcik botak wat balik..belek punya belek nmpak la sesuatu yg menarik perhatian..

Ada satu resipi yg memang unik la namanya iaitu  - Encik Abas Demam..

Sbgai warga Trg sejati, saya sendiri x pernah dengar nama makanan ni.. x sangka nama tu boleh jadi nama resipi..hahaha


Saya x dpt bayangkan mcm mana rupa makanan tu..tgk gambar je lah ye..ini saya letak resipi kalu ada sape2 yg teringin nak buat Encik Abas Demam ni..

Encik Abas Demam

Bahan2  (A) :-
  1. 8 cawan sagu rembia
  2. 8 cawan air
  3. 2 cawan gula
Bahan2 (B-kuah) :-
  1. 1 biji kelapa
  2. 6 ulas bawang merah
  3. 2 ekor ikan kembung
  4. Sedikit halia
  5. Sedikit halba
  6. Garam secukup rasa
Cara2  (A):-
  1. Satu kan ketiga2 bahan A. Letak di atas dapur dan kacau sehingga pekat.
Cara2 (B) :-
  1. Ikan dipanggang, kemudian ambil isi sahaja dan hancurkan.
  2. Campurkan kedua2 bahan (ikan) dan bahan2 utk kuah. Letak atas dapur dan kacau hingga masak.
  3. Sejukkan di dalam loyang dan potong sagu rembia mengikut selera. Kemudian masukkan kuah dan hidangkan.
Untuk maklumat lanjut, layari  http://teganukita.blogspot.com

Thursday, May 27, 2010

Asal dpt gaji msti nk mkn sedap2

Katanya baru dpt gaji kan..

Maka berjalan lah (dgn 4 tayar) 2 org mak buyung  dan 1 org mak yg x buyung2 ke satu kedai

lupa nk snap gmbr kedai, sib baik ada dlm google..tp skrg ni xdok le belon2 tu..

mak buyung yg pertama tgh mikir nk tulis apa kpd pakcik buyung utk aniberseri nt..

ooh idea suda mari..mak buyung yg ke 2 happy ceria je..

yeayy! sizzling suda mari..ini mak yg x brp nk buyung punya..

waa dua2 mak buyung x sbr nk mkn..kihkihkih

Mak2 buyung jgn mare ye..hehehe

Musim kawen udah tiba..

Salam uolls,

Minggu dpn dh start cuti sekolah..dan minggu dpn jg anniversary dgn besday saya..waaahh best gtu.. poyo :-P

Kad jemputan pun dh trima bnyk keping ni..opismate saya 2 org kawen, yg lain2 tu kwn pakcik botak, sedara mara..waaahh mana satu nak g ni..

xde la bnyk sgt pung..hahaha

ini kwn tcs pakcik botak, majlis  pd 5 jun..tp xleh g..gue suda terbang..

ni opismate syahrul dgn cikguross .. belah laki 12hb, belah pompuan 5hb..g yg 12hb le..

ni anak buah saya cik dayah dgn incik muzri..12hb..yg ni saya mekap dia tau..kekekee

ni sedara sepupu kat kelantan

ni opismate pakcik botak..dia request nk hadiah peti sejuk..cehh siap request tu..hahaha

ni sedara mara jg tp adik pengantin ni 1 opis dgn saya..

cuti sekolah 2 minggu rasa banyak lg jemputan ni..tp yg pastinye 4-7hb kami xde kat cni so xleh g la..g yg lps tu je lah..