Friday, December 17, 2010

Pokok pear ku sayang :'(


Huhuhu sedihnye :'(

Alkisahnye...hampir seminggu kami suamiisteri xde kat rumah maka xde la org nak siram pokok pear ku. Sebelum bertolak ke KL itu ari dh siram banyak2 buat bekal seminggu hahaha.

Balik rumah tengok dh layu dah..daun hijau lg tp batang dia separuh dh buruk tp akar mcm ok lg. Tapi rasa mcm dh xde harapan kut. tsk tsk stk.

Tp yg syoknye pokok bawang punya daun dh boleh guna buat masak dah, hahahaha. Pjg dh daun bawang tu. Biji cili padi pun dh berduyun2 tumbuh, ari tu mcm x jadi je alih2 banyak pulak yg jadi.

Lagi best benih capsicum pun jadi jugak. Dlm banyak2 bijik capsicum yg saya tabur hanya 3 saje jadi anak pokok . Alhamdulillah jadi jugak. Tunggu besar skit pas tu alih dlm pasu lain tak yah campur dgn pokok lain dh.




Yg kelakarnya pasu ni saya buh kat tepi tingkap, semua daun mengahal ke tingkap sbb nk dptkan cahaya. Sian kan, sampai senget diorang hahaha..

Buah pear ada lg nih, nanti kita tanam lagi ;)

15 comments:

  1. tetiba teringat eksperimen tumbuhan & cahaya dulu kan.. kesian sungguh ngan pkok tu..

    ReplyDelete
  2. ini yang dikatankan berbudi pada tanah dalam pasu...

    suka bercucuk tanam ea?

    ReplyDelete
  3. mekchu,

    hahaha tanam kacang hijau pun ye..


    tigrismalaya,

    suka jugak, bila dpt hasil tu best..


    atty,

    main campak2 je kty ;)

    ReplyDelete
  4. cili pun cili lah kan.. takpe . cuba lagi mana tau menjadi kan

    ReplyDelete
  5. efek fotosintesis! eh, ye ke? heheeh

    ReplyDelete
  6. macam tak padan jer pasu tu tuk pokok pear.hehe

    ReplyDelete
  7. tun suka pook betik. campak biji je..terus tumbuh. heheheh.

    baguslaa suka bercucuk tanam. lepas ni wat kolam ikan lak yer. hehe

    ReplyDelete
  8. slm akak,

    nie blog address eg yg baru ye.

    misspolaris.blogspot.com

    yang lama dulu

    egieizyan.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. cik pah,

    hehehe tggu cili je lah ;0



    madam sooyaree,

    hah betullah!

    ReplyDelete
  10. hamizah,

    hahaha ye la kan ;)



    mr penyubiru,

    tu lah, cadang nk alih dh poko pear tunggu tp mati dulu..



    tun teja,

    haha betul tun, pokok betik paling senang nak tumbuh ;)

    ReplyDelete
  11. hi.. salam kenal dari saya. saya singgah tinggal jejak ni. saya dah follow awak. jom tukar link. kalu sudi, sila la follow kite balik.. maceh... jgn luper tau

    ReplyDelete
  12. buah pear.. emm camne la ghupenye kan ..

    ReplyDelete