Friday, November 12, 2010

Update ;)

Fuh! Akhirnya baru blh update blog. 

2,3 hari lepas tetiba page jd bandwidth excedeed. Tak tau apa benda tu last2 adik cayam mek kelate ni bgtau kena tukar background lain. huhuhu sayang nya background burung 2 ekor tu. Godek punya godek terpaksa berpuashati dgn background panda 2 ekor, nk yg warna hijau jugak. Tapi ini utk sementara kalu rajin tukar background lain, kalu x pakai yg tu je, hahahaha.

Sibuk sgt start bulan 10 smpai lah awal bulan 11 ni, skrg ni udah boleh bernafas. Blog pun main jenguk2 je. Hari ni saya balik Dungun setelah hampir 2 bulan tak balik. Esok sepupu kawen. 2,3 hari lepas sepupu yg kawen raya haji thn lepas bersalin anak sulung. Bertambah family.


Rumah dh siap pindah sepenuhnya, kemas je belum habis. Yg kecik2 tu yg masih dlm beg blum kemas lagi. Kasut2 pun belum susun lg psl lupa nk beli almari kasut. Hahahaha rak buku ingt plak. kihkihkih. Sudah start memasak ;) hehehe 1st time masak di rumah baru adalah buat roti bakar. Hahahaa kira aci lah psl masa tu tong gas belum beli lg.



Percubaan memasak kali kedua adalah mee goreng mak saya. Knp mak saya? Sbb mak saya buat mee goreng sedap giler. So nak try buat mcm mak buat, pakcik botak kata dh mcm mk  buat. Yahuuuu! Ini ada 1 pengakuan, sepanjang 30 thn hdup, ni kali pertama saya masak mee goreng :D

 Inii buktinye mee goreng mak saya jadi mcm mak saya buat....hahaha

 Oleh kerana masih banyak barang kecik2 yg belum ada mcm alas kaki, tuala dapor, rak kain utk jemur kain bla bla, maka menyopim la di Giant. dh buat list dh sblm tu tp x nmpak nak beli apa. Pakcik botak kata, xpe nanti sampai Giant nmpak la brg apa yg nk dibeli. Sudahnya over budget u! hahaha Takpe, bukan ai yg bayar :P




Ada yg request suh letak gambar rumah tp segan lah. Lagipun tak ambik lagi gambar rumah yg betul2 dh siap kemas. Hahahahah.

Azam baru sempena pindah rumah ni nk masak la kan. Huhuu memang napsu nk memasak tu meluap2 tp brg2 basah dlm peti tak banyak lg. Baru ada yg basic. Tak tau lah kalu dh lama2 nanti dh takde nafsu tu..hahaha


:D

6 comments:

  1. salam

    tak sangka ada geng suka color hijau, kalau boleh nak semua brg color hijau

    tahniah psl mee goreng, lepas ni share resepi ya, sy pun dlm proses belajar masak juga :-)

    ReplyDelete
  2. akak pun after 30tahun baru pandai buat mee goreng ;)

    ReplyDelete
  3. sedapnye nmpk mee grg tu.. I fail bab grg mee ni...x menjadi aja ;)

    ReplyDelete
  4. wanita bertudung hijau,

    betul2, kalu blh nk smua wrna hijau ;). nanti saya letak resepi ye ;)

    ReplyDelete
  5. elly,

    ohohoho ada geng la hehehe



    joy,

    senang je kalu mee ni, saya fail kalu meehun ;)

    ReplyDelete
  6. kty tgk mee goreng tu , mmg nmpk sedap pung..huhuhuh

    ReplyDelete