Wednesday, November 24, 2010

Pokok epal

Ni sebenarnya ari tu masa balik dungun. Saya makan epal. Pastu lps makan tu ternampak biji dia mcm nak bercambah. Saya pun tinngg! idea sudah mari.




tengok! dh kuar daun.hahaha bagusnya. Yg biji tak bercambah lagi tu biji buah pear afrika. Nak try le kut2 ada hasil.. :D hahaha

Cili api pun petik sekali nk keringkan nanti nak tanam ;)

Selamat berkebun uolls :D

14 comments:

  1. salam

    wahhh bagusnya, suka bercucuk tanam juga, samalah, selagi boleh semuanya sy nak tanam :-)

    ReplyDelete
  2. kak na nnt kalu buah ajok idah etek deh join mkn epal...

    ReplyDelete
  3. moga bercambah.. nnt tunjuk result tau.. boleh lah dtg sana makan epal

    ReplyDelete
  4. wanita bertudung hijau,

    suka sgt tp kena curi2 masa lah..heheh


    idah,

    oh beres..hahaha dang buah ke dok..hahaha

    ReplyDelete
  5. joy,

    thanks ;)


    cik pah,

    hehehe insyaallah, xtau la sempat bsr ke x ni..hehehe

    ReplyDelete
  6. madam sooyaree,

    hahahah..xleh lawan dgn tmpat awak..sndiri tumbuh..hahaha

    ReplyDelete
  7. rajinnya dia bercucuk tanam...org tua2 kata..nak bercucuk tanam nih kena tangan sejuk..tangan saya panas...tanam apa tak penah menjadi...walau sekadar tabur2 biji macam marina buat tuh....ishhhh....mencikkk

    ReplyDelete
  8. kalu pokok epal ni berjaya ditanam,lepas ni blehlah bukak ladang epal yer.hehe

    ReplyDelete
  9. diamilikku,

    hehehe mudah2an sejuk betul lah tangan ni ye..hehhee


    penyubiru,

    hahaha xde maknanya bukak ladang epal..huhuhu

    ReplyDelete
  10. wah.. ni yang buat nak tanam pokok epal gak ni.

    ReplyDelete
  11. kalau buoh kekgi kabo ke saya..lama doh berangan nok petik buah epal...eheheh

    ReplyDelete
  12. tina,

    hahaha mampos sudah pokok itew..hahaha

    ReplyDelete