Monday, November 15, 2010

Need rest.......

Penatnye otak aku...Tolonglah...!!

Nak cuti pun tak senang, asyik dpt call je.. takleh nak rehat langsung. Badan penat sbb pindah rumah tapi otak penat pasal kerja. Dem! Aku rela penat badan dari penat otak!

Buat bajet dah siap tp bila present asyik salaaaaaaaahhhhhhh je! Bajet aku yg salah atau bos yg tak paham?? Takpe, boss is always right. Ni baru bos kecik, sib baik bos besar tak masuk skali.

Apalah nasib aku ni, candidates utk ganti ex-assistant bru dpt 2 org. Kalu blh dlm 5 org baru blh wat interview. Bos suruh cari sndiri calon. Nak mencari ni pun satu hal. Last2 mintak tolong dgn kwn lama kat UMT. Dapat lah dari xde langsung. Insyaallah pas raya haji ni buat interview.

Harap2 dpt yg jenis tahan lasak dan boleh berdikari. Tak nak yg manja2 yg hanya nak duk kat opis je. Aku nak ajak dia round semua projek so esok2 kalu aku cuti dia boleh backup. Mesting pun aku nk dia join sekali supaya dia dpt bnyk pendedahan, ni tak, asal ajak masuk meeting tak nak, biarlah org atas je yg meeting. Banyak lah, penat aku nak tanggung sorang2 tau. Bukan nk suruh bercakap pun dlm meeting tp kurang2 ada pendedahan kan.

Tray in belambak2 kertas2 yg perlu diselesaikan. Huh! pening.. pening! Mana satu nak buat dulu. Sudahnya semua tak buat. Minggu lps bergelut dgn audit Jab Perikanan HQ, ni nk settle bajet plak. Pas raya kena bentang lg. Bosaaaaann weh!

Sesungguhnya ujian Allah diturunkan sebab Dia sayang hamba-Nya. Ujian lain pula dtg menjenguk. Sesunggunya aku tak mampu utk berkongsi dgn kwn2 krn ianya terlalu peribadi utk dikongsi. Melibatkan banyak pihak, hidup dan mati. Cuma kiranya ada kawan2 yg bermurah hati sudi mendoakan agar kami dipermudahkan utk lalui ujian ini, jutaan terima kasih dan hanya ALLAH yg mampu membalas jasa kalian.

Buat suamiku yg juga sahabatku jiwa dan raga, sesekali kita diuji tatkala kita bersenang-senang dengan rezeki kurniaan-Nya. Mungkin ada waktu kita alpa dan lupa kpd Nya. Tapi ingatlah sebesar mana pun ujian ini kita harus bersyukur dgn apa yg kita ada sekarang krn sesunggunya masih ada insan lain yg menempuh dugaan yg maha hebat berbanding kita. Aku akan sentiasa bersamamu.

Kau punya aku, aku punya kamu.

Nak buat puding roti..ngeh ngeh ngeh ;)

6 comments:

  1. salam

    silent reader dari losong


    sila amalkan doa nabi yunus

    zikir banyak2 InsyaAllah dipermudahkan

    ReplyDelete
  2. bykkan sabar yer marina, Allah takkan uji hamba-NYA diluar kemampuan hamba itu untuk menerimanya...bermkna, anda adalah hambaNYA yg kuat dan mampu menerima ujian dariNYA.. InsyaAllah..:)

    ReplyDelete
  3. makan banyak2 kasi hilang stress..nih petua saya ahh...sebab tu saya chubby..hehehehehhe :0

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. a big power comes with a big responsibility...so u have to face it weather u like it or not...

    ReplyDelete