Friday, August 6, 2010

Makan durian di Lata Cangkah II

Plan ni dibuat beberapa hari yg lps. Sbnarnya TA Majlis Daerah Setiu yg ajak mkn durian kat tmpat dia. Mulanya ingt x jadi psl pakcik botak kata kena p kemaman ada majlis dgn MB. Last2 minit majlis cancel plak so blh p mkn durian.

Bincang pnya bncang janji jmpa kat dpn MDS kul 8.30 pagi so kami bertolak dr rmh dlm 7.30 pagi gtu. Tp sbb dlm pjalanan tu 2,3 kali brnti cari kedai mkn tp smua penuh jd mkn masa jg la. smpai dpn MDS dlm 8.30 pstu mkn dulu. Alas perut dlu, kata nk mkn doyan kan. hahaha

Sudah mkn follow TA p lata cangkah. agak jauh jg, terletak di Hulu Setiu.lbh kurang 10 km dr jalan bsr tp smpai je tmpat memang cantikk!! ada batu2 tp ada satu kwsan yg lapang xde batu, air pun x dlm mana, so kitorang mndi kat situ.

Mula2 mkn durian dulu, pastu baru mandi. Air nye sejuuuukkkk bekuuu! menggigil terketar2. 

tmpat ni x ramai yg tau lagi..


limau gajah bali, duku, pulut durian pun ada. sape nak mkn nih?


durian 2 bakul ni kena habiskan..hahaha larat ke x


ni kwsan depan..kitorang x mandi sini


kitorang mandi sini, air x laju, xde batu dan luas. boleh lah nk berenang kuak kupu2 ke, rama2 ke.haahaha saya berenang katak je reti. psl x smpat abis bljr, kolam kena tutup psl nk baiki. bila nk buka ntah. opps melalut..


TA Shamsuri gigih buka durian. buka ke..? hehehe


kitorang bukan hantu durian tp durian ni sedap la, x muak. durian bukit kut.


mandi time! x ramai pun yg join. saya dgn pakcik botak. TA dgn anak 2 org pstu 1 family kwn TA, yg lain x join. so kita je kat situ. sejam pastu baru ada budak2 lain dtg.


 sibur2 ni jinak tul. brp kali main2 terbang pastu hinggap atas kepala pakcik botak.hehehe jgn dia bertelur sudah..hahaha eh sibur2 bertelur dlm air kan?

Dlm sejam lbh pastu dh ramai org dtg. bising le plak, budak2 muda kan. yg pompuan nye asyik terjerit2 la. serabut la plak. so since kitorang pun dh gigil2 so balik je la. durian x abis mkn bwk balik lg. 

saya mmg balas dendam dpt berenang puas2 psl dh lama x berenang. kolam tu bila la nk buka, dh setahun tutup.

itu je la cite hari jumaat. petang tu p ngurut kat bukit payong. nak start ngurut la skit2, tukang urut kata saya bnyk angin. aduyaiii..ingt xde angin..huhuhu xpe2 usaha tangga kejayaan!

8 comments:

  1. saya sedang batuk kung kang kung kang sebab byk makan durian kawin, manggis, langsat, duku dan ntahapehape buah lagi yg org sedekahkan. maklumlah pantang jumpa...

    p/s- lepas makan durian, mandi sungai. perghh... lengkap rasanya :)

    ReplyDelete
  2. hahaha dah musim dia nk wat guane kan, mkn la selagi blh mkn tp kena beringat.

    mmg ngam ho!

    ReplyDelete
  3. wow jernihnya air siti.. mesti sedap mandi kan.. nampak kebiruan lak sekali pandang..

    ReplyDelete
  4. lady,
    mmg jernih sgt..rasa next time nak pegi lg.. :)

    ReplyDelete
  5. oowhh durian..heavennya kalau dapat makan..saya sangat suka durian..makan pulak tepi air terjun...oowhh jeles saya...cantik gak tempat tuh kan..nanti balik tganu nak ajka mr papa pegi ahh..tapi jauh la pulak kannn

    ReplyDelete
  6. diamilikku,
    jauh la jg su. dr KT pun dh dkt sejam..belah2 dungun pun ada tempat gini kan..

    ReplyDelete
  7. sedapnya tgok akak makan deghiyan sambil mandi sg..

    enjoy kak smtara ada durian. yg penting murah. sini 2 ketul durian 20 hengget. T___T

    ReplyDelete
  8. irma,

    waahhh 2 ketul 20 inggit..x mkn pun xpe..hehehe nt irma balik buleh la mkn puas2..

    ReplyDelete