Monday, May 24, 2010

Cerita ceritu dan teka teki sepanjang perjalanan

Salam uolss,

Spnjang perjalan ari tu kan mcm2 citer yg kuar...adusss x larat nk gelak..layankan aje..

Cerita 1

Ada seorang pakar motivasi diminta utk membuat motibasi motivasi di sekolah org asli. so dia masuk la satu kelas ni danjumpa murid2 org asli tu. murid2 diminta supaya membuat kumpulan dan setiap kumpulan perlu present psl perkara yg mereka ingin lakukan.

lps bbrp minit pakar motivasi tu pun tanya la satu demi satu kumpulan.

Pakar motivasi : Kumpulan 1, kamu nak buat apa?

Kump 1 : Kami nak daki gunung tahan tuan!

Pakar motivasi : Bagus2..kump 2 pulak?

Kump 2 : Oleh sbb kump 1 daki gunung paling tinggi kat m'sia jd kami nk daki gunung paling tinggi di dunia la..gunung everest!

Pkar motivasi : Bagus kamu ni, ada cita2..bagaimana dgn kump 3?

Kump 3 : Kump 1 daki gunung plg tggi di m'sia, kump 2 daki gunung paling tinggi di dunia..kami nak naik ke bulan lah!

Pkr motivasi : boleh tahan jg budak2 ni..(dlm hati le). Ok, kump 4 nk ke mana plak?

Kump 4 : Kami nak pegi matahari tuan!

Pkr motivasi : Uuiks..! cmne korang nk g kat matahari, x smpat smpai lg dh hangus terbakar..

Kump 4 : Kita pegi waktu mlm tuan!

Kihkihkih..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Cerita 2

Satu hari Pak Andih makan pisang, so pas makan tu dia rasa nk tanam pokok pisang. nt esok2 senang le kalu nk mkn pisang. so dia pun tanam la pokok pisang. mslhnye dia tanam guna pucuk pisang.

Mak andih kebetulan tgk pak andih tnm pucuk pisang.

Mak andih : knp tanam pucuk tu pak andih nye?

Pak andih : ala nt cpt kuar buah pisang..

Mak andih : xde otak punya pak andih..

Bbrp hari pas tu mak andih suruh pak andih g beli brg kat kedai. tapi lain yg dipesan lain plak yg pak andih beli..

mak andih : xde otak pak andih ni..

Suatu hari tu pak andih x sihat, so dia g klinik wat checkup.

Doctor : Lps wat ckecup pd encik saya dapati dlm otak encik ada ketumbuhan.

Tetiba oak andih melompat2 kegembiraan sambil menjerit.

Doctor : eh! knp awak gembira plak?

Pak andih : gembira la doktor, saya ingt saya xe otak psl bini saya slalu kata saya xde otak..rupanya ada otak!

adusss.. sengal tul pak andih..hehehe

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Teka-teki 1

Soalan : Namakan 5 jenis buah2an yg bermula dgn huruf 'N'.

Jawapan : Nangka, nenas, nurian, nuku, nambutan

Teka-teki 2 

Soalan : Bas apa xleh undur?

Jawapan : _______________

Teka-teki 3

Soalan : Banyk2 paku pakis, pakis apa xleh makan?

Jawapan :______________

yg ni saya blh jawab..hahaha

Teki-teka 4

Soalan : Dalam banyak2 motor, motor apa boleh cakap?

Jawapan :________________

Hahahaha yg ni gelak giler..

Teka-teki 5

Soalan : Sebut sekali fikir, sebut 2 kali makan ?

Jawapan : ___________________

Teka-teki 6

Soalan : Makanan apa paling bsr di dunia?

Jawapan : ________________

Korang jawab le ye..teka-teki 1 telah dijawab..hahaha aduss sengal otak aku mikir nk jawab..hahaha sape dpt jawab nt saya blnja air cendol pak usop..hahaha

3 comments:

  1. saya tahu jawapan no 2 je..apa dia kak na?kabo la...ehehehe..nk teka org gok ni

    ReplyDelete
  2. nak jawab yg no lima...otak otak...wink wink..betul tak

    ReplyDelete
  3. cikross,

    hehehe mana blh kabo..

    diamilikku,

    waaah pandai nye...hehehe

    ReplyDelete