Friday, April 30, 2010

Si penjual buku..

 Salam uolls,

Ofis saya terletak di tengah2 bandar Kuala Terengganu..bersebelahan ofis saya ada LHDN, Maybank, Cimb dan deretan kedai2..Berhadapan pulan ada RHB Bank, Cosmopoint, Kedai kain Salem Aziz, Affin Bank, dan jg deretan kedai2..

Dan di kawasan kedai2 dan bank2 tu bnyk la kereta yg parking sekejap smntara nk tggu ahli kluarga pi bank ke, kedai kain ke, g kedai ke..so saya tgk kwsan ni mmg menjadi tmpt tumpuan utama si penjual2 buku yg merayau2 cari pelanggan yg tunggu dlm kereta..

Saya x tau diorang keja dgn company mana tp sy jg pernah di promote..bnyk jenis buku, ada bacaan kanak2, keagamaan dan bbrp jenis lg..tp sy x beli lah..

nmpk x prmpuan tu tgh promote kat tepi kereta..

promote habis2 habisan..sian tgk diorang ni..jarang sgt yg beli..tp diorang x malu demi mencari rezeki..sy respek jg diorang psl mmg muka kena tebal le..

promote kat kereta lain plak..

kat tmpt korang ada ke mcm ni..? sy rasa diorang ni siswazah tp sbb xdpt keja yg seswai kut..sbb diorang ni mmg pandai bercakap..rezeki masing2 kan, Allah yg tentukan..

5 comments: