Monday, April 19, 2010

Hari ni saya puasa tp sgt penat tp berbaloi2..

Salam uolls,

Hari ni saya pose tau..bnyk hari lg x ganti ni..abis hari ni ada 8 hari lg..total semua 15 hari tinggal..seksa ooohh nk habis..

Bajetnya ari ni x kemana2 la sbb tu pose tuptup pak ali plak tepon mintak dtg ke kolam..adus dahle aku malas nk kuar ni..dgn bju kurung heels lg..xpe, belasah je la..

Smpai kat kolam fikri dlm kul 12.30 bncg2 dgn pak ali pastu pak ali ajak p kait buah pelam..haiis mak suka noks! hahaha..
dapat 1 supit besar buah pelam muda nih..haiisshh bestnye..gigih anak pak ali panjat pokok demi kami berdua..

dpt nangka muda sebijik, pastu potong separuh bagi ke dayah..nt mak buat masak lemak gulai nangka..sllurrpp menjilat bibir la mkn..hahaha


pastu p rmh pak ali kutip buah jambu golok ni..suka suka suka tgk buah dia gumuks2..comel!

pastu mintak anak poko pelam ni..hahaha pak ali dgn baik hatinye bagi kat kami 4 anak poko..saya amik 2, dayah amik 2..gile kemaruk dgn buah pelam smpai ambik pokok.. pokok ni nak tanam kat rmh baru nt..


sgt best ari ni walaupun penat puasa tp berbaloi2..hahhaa

8 comments:

  1. isk pelam tu terliur tengok buat cicah sedap buat kerabu dengan ikan bilis pun sodap...

    ReplyDelete
  2. haa tu la, ingt nya nk buat kerau udang kering..ssllrpp sedaaapp

    ReplyDelete
  3. adeh..terliur nengok buah mangga ..tu .

    ReplyDelete
  4. kty,

    hehe lama x berbalas komen dgn kty..kalu nak buah mangga tu nt saya poskan.. :-)

    ReplyDelete
  5. uit sedap terliur nyerr huhuhuhu..buah jagus tu pun sedap gakk..biji dia bakarr perh...

    ReplyDelete
  6. sedaaapnnyaaaa buah pelam dgnn buah gajuss tu :(( last aku mkn masa budak kecik, lepas tu fobia sbb mulut pedih kena getah buah tu...
    thx wei, first time aku tau namanya "jambu golok" ,,hahaha

    ReplyDelete
  7. nornazliana,

    skrg ni xde org nk lyn kalu bakar bijik dia..

    monas2petronas,

    hahaha org trg panggil jambu golok, kelantan panggil ketereh..lainnya gajus la..ms kecik2 dlu rajin le nk membakarnya..kutip bg penuh 1 baldi pastu jemur sblm bakar..skrg ni beli yg dh siap je..hahaha

    ReplyDelete
  8. hm...jambu tu kat kampung kita panggil jambu tet*k....tak paham jgk kenapa dapat nama gitu....

    btw, salam bloghopping

    ReplyDelete