Thursday, April 30, 2009

Arrgghh nak beli ..!!

Buku terbaru Ramlee Awang Murshid dh kuar...sy bru tau td masa duk godek2 tenet, trjumpa las..aarrhh nk beliiiiii!!!!!!

sinopsis :-

MIKHAIL – bukan sekadar sebuah nama. Selama 16 tahun menjadi pelarian di perantauan, dia muncul semula memburu mangsa-mangsanya. Mikhail membunuh kerana dendam lama. Sewaktu usia remaja, keluarganya telah ditembak mati. Mikhail telah diselamatkan Dickens, seorang lelaki Amerika Syarikat yang juga merupakan rakan niaga ayahnya, Tuan Sadon. Dickens melatih Mikhail menjadi seorang pembunuh profesional untuk membela kematian keluarga.

Dalam pada itu, Mikhail juga menghidapi sejenis penyakit paranormal. Apabila retina matanya terkena cahaya matahari atau silauan lampu yang terang lagi tajam, dia akan berada dalam satu dimensi yang tidak diketahui. Kadangkala dia terperangkap antara dua dimensi – fantasi dan realiti. Akibatnya, Mikhail sukar membezakan mana yang benar.

bc sinopsis je dh suspen, huhu aku x sabar nk beli tp kena cek duit dlm purse dlu, mcm x ckp je..huhu. nmpak gaya kena mintak paksa hubby srh beli ni..wakakaka. nasiblah..


Tuesday, April 28, 2009

aaa chuuuu !!!

Saya x sihat u olls, bulan ni je dh 2x selsema bagai nak rak..dh haus idung ni asyik bersin je..




Sunday, April 26, 2009

Salam,

kekdahnya ari sabtu tu org lain duk relax kat umah tp saya kena keja jg..adui tensi tol.. bkn keja sgt tp di arahkan bos spya bawak sorang pelabur dubai ni nk tgk projek ikan kat kenyir.. pelabur ni sempoi je, ada sorang amoi cina nama dia eva ni dr KL yg bwk dia..mulanya ingt si dubai ni pkai jubah, risau jg kan psl nk kena panjat boat nt, skali tgk dia pun sempoi je..sekali si eva ni plak yg pkai kain.. blh dia pkai kain batik lepas yg x jahit lg..dgn shawl nye..saya plak yg risau takut dia ssh nk naik bot nanti..adoilah, gelak dlm hati je..hahaha..abis lah berabuk kena speaking, dh lah dia pnya slang campur arab, kena tadah telinga btul2 dgr dia ckp..hahahha lawak2..

sib baik cik abe dh balik, saya angkut skali jd driver itu hari...hahahaha nasib lah...

eva ni mmg terlebih ramah dan gile2 pnya org ..hahaha

mr abd aziz, eva, n kami las..

Thursday, April 23, 2009

Terbaru dari ku... :->

Salam,

Khas utk teman saya nun jauh di seberang laut - puan diha dgn ucapan, lihatlah wajah terbaru ku..hehehe.. xde maknanya, sbnrnya saya baru beli tudung tu kat cni, best tau selesa sgt..dan senang yg amat! ni tolong promote skit..hijabiboutique kena lantik saya jd model nih..hehehe

muka golap weh, 1 hari berjemur kat kenyir..


eh ! apa ni..??

ooh dh smpai lg satu..kikiki..abis lah kena marah dgn cik abe nanti..huhuhuhu

~suamiku pulang esok dr pulau..huhuhu~

Thursday, April 16, 2009

kek batik yg amat senang!

Apa kabo puan2..ini adalah resepi kita utk minggu ini...hikhikhik..

Bahan2 :-
  • Biskut marie (450 g)
  • 2 biji telur
  • 2 sudu butter @ mentega
  • 1 cawan milo
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu pekat manis
  • 1 cawan air
  • 2 sudu tepung kastard
cara2 :-
  • masukkan semua bahan2 (kecuali biskut marie) ke dlm periuk.
  • masak hingga adunan nampak pekat dan gravy gtu
  • sementara tu biskut marie tu kasi patah2 tp jgn kecik sgt takut hancur masa gaul dgn adunan
  • tuang adunan yg dh gravy tu ke dlm biskut yg dh patah2 n gaul smpai smua biskut tu coated sepenuhnya, baru nmpak batiknye..
  • pastu kasi tekan sama adunan tu n masuk dlm peti sejuk ( kalu wat mlm esok pagi dh blh potong dah, agak2 le ye..)
itu je resepi kita utk minggu ini, cara buat nye senang yg amat, sape kata susah sila cekik diri sendiri :-D

diha weii, kata dh blh buka restoren dh kan, apa kata wat resepi ni jual kat restoren plak..hahahaha

Tuesday, April 7, 2009

Bizios lagiks!


bizi katanyer tp smpat mencelah tgk blog..laarikkkss!!

Wednesday, April 1, 2009

Syukur alhamdulillah atas rezeki dari Nya

Salam,


Syukur sgt ats rezeki ni...dh lama tunggu nk masuk gov..dh tua ni baru dpt..alhamdulillah sgt..

~kena wat nasi kunyit ni..