Wednesday, December 3, 2008

Citer musim banjir..

Salam...

Kemaren saya EL 1 ari coz umah saya dh masuk air...mcm kolam renang plak dlm ruang tamu umah saya..x pnh2 spnjang 14 thn duk umah tu naik air dlm umah..paling teruk pun blkg dapur je..tp thn ni mmg teruk lah..kwsan yg paling teruk kuala terengganu..rmh kwn saya pun kat paras pinggang naik air..sian dia, rmh saya 2 tingkat ada jg tmpat nk duk tmpat tinggi..

masa ni baru smpai tp xleh parking bwh, snap gmbar dlu sblum u turn utk parking sebelah sana..

abih lah pokok bunga mak saya..

dh keletihan dh duk mengangkat brg..

mcm tasik dh dpn umah..

model kaki..hehehe, masa ni air x naik lg blh nk celup2 kaki punn..

tgk bilik saya, dh kosong..waaaa...!!

basikal adik saya tenggelam air..

mati lah pokok bunga mak saya..

masa ni air dh masuk abih dh, dlm paras betis nih..kerusi meja tu biar kat ctu je, xde tmpat
dh nk letak..

kat parking dh jd mcm tasik dh..


adik saya dan kengkawannye duk main air, syiok tgk diorang main, rs nk join skali..hihihi

blkg kat jemur kain skit lg nk naik..

masa ni ujan dh berenti, tgk air dkt lutut adik saya dh..


ptg tu saya kuar dgn adik n hubby..tertekan u oll duk dlm umah dgn banjir nye..last2 kuar g pej pos kat giant sbb hubby nk pos surat n masukkan duit dlm asb, alang2 dh smpai giant tu harus shopping barang seketul dua..hikss..

ni las hasil rembatan kat giant..hiks..selipar musim banjir katanya...

Pastu sempat g round2 kat kwsn banjir, kebanyakn dh surut cuma kat taman pusu 3 air masih bertakung..

org ramai lg kat pusu 3..air kat pinggang tau..

ni jalan kat umt, air dh hmpir surut..

pagar UDM di pecahkan sbb air x dpt lari..

pasar malam pun naik air..

balik dr shopping kena main air dlu..

ni hasil dr shopping ari nih..sandal saya dh lembik kena air..hubby xtau lg ni..mati lah kena marah nanti..cok, aku rasa sama ngan ko punya kan..hehehe..jgn marah ye.. :-P

14 comments:

  1. adoi teruknya banjir..moga keluarga akak baik2 saja k..
    t8 care kak

    ReplyDelete
  2. rumah ko kat mana ni nok? isk! harap2 takde la sampai banjir buruk ek...

    ReplyDelete
  3. aku harap banjir tak terok sgt weyyy... sama2lah kita berdoa yer!
    kompem sama tu kasot wedges kita... no hal laa sama... sekimia! hahahah... dont worry bebeh!!! bestkan kasot itu?

    ReplyDelete
  4. tingginyer paras air, siap dah masuk lam umah...

    cok,dah kenal ngan wedges erk??bukan platform okeh!!

    ReplyDelete
  5. nokkkk........relaks jer ko yer, kalau aku kena banjir gituh, harus haru biru!

    ReplyDelete
  6. nad,
    alhamdulilah, smua ok..

    tijah lawa,
    rmh aku kat kuala terengganu jg tp dlm kg tu rumah aku je yg banjir psl duk dl swh lama..

    cok,
    alhamdulillah, dh ok dh..best2 kasot nih..hehehehe

    cendawanintim,
    tu las, dh boleh berenang dlm umah..

    ck,
    risau jg mlm tu takut masuk paras dapur, sib baik dapor tinggi skit, ada lah tempat nk lari..

    ReplyDelete
  7. kalau mummy tunggu lagi sehari sure mummy kena berenang untuk balik ke Kl... hehehehe.. apapun jaga diri bebaik masa musim banjir ni ya... sebab malang tak berbau yang...

    ReplyDelete
  8. aduh mak .. jenoh ko nak bersihkan nanti.. perghh tak dapat ku bayangkan

    ReplyDelete
  9. wah.....igt banjir sket² rupanya teruk ehh...xpe sbr byk²...pasti ade hikmahnye ok...take care...

    ReplyDelete
  10. x penah rse camne banjir... mntak dijauhkan lah.. sekse gamaknyer..

    ReplyDelete
  11. weh,banjir ye....sian,tp kalu kaki berendam sure dah p terjun kan...

    ReplyDelete
  12. harap keaddan tak bertambah buruk lagi.

    betul ke tak main air banjir tu? cam tak caye je...

    ReplyDelete
  13. mummy,
    xpe la mummy, baju renang kan dh ada..hikss..

    elly,
    bersihnye 1 hal..nk mengangkat pun lagi 1 hal..

    rynn,
    ni skit lg nk kena pindah..

    burung belatuk,
    rendam2 gtu las..hhehehe..

    izman,
    ko x caya ke aku x main air..?? hehehe..main2 gtu lah..nk lebih2 nanti kena piat telinga dgn hubby aku..hehehe

    ReplyDelete
  14. banjir hoo banjir hoo rumah kita naik air oooo banjir eeeooo

    ReplyDelete