Monday, July 28, 2008

Melilinkan tudung..

Assalamualaikum...


Hari ni saya pakai baju kurung yg lama saya x pakai sbb tudung yg matching dgn baju tu susah sgt nk jadi...kalu sape yg pakai tudung mortada tau lah cmne kesusahan nk pakai tudung tu..cmne nk bagi senang menjadi ek..pastu ari tu saya tgk budak opis saya pkai tudung elok terletak je padahal tudung tu kain jorjet..saya tanya dia, dia ckp dia letak lilin kat bhgian tudung yg nk d lipat..pastu iron lah atas lilin tu...saya pun apa lagi, masa iron smua baju ari sabtu tu saya cuba lah, sblum tu suruh adik sayan g beli lilin dlu, caranya mcm ni :-
i. amek lilin n gosok2 kat bhgian tudung yg nak di lipat tu ii. pastu iron je kwsn yg dh di sapu lilin td.. iii. pakai tudung mcm biasa.. dan hasil..mmmuakks! marbeles!! hikhikhik...

cun x tudung saya...

bila lipat terus menjadi..huhuu..senangnye..


ada 3 lagi tudung mortada yg saya nk lilinkan..1 warna hijau, pink n purple..yg hijau dh buat dh dan hasil nye menakjubkan...hahahha...tudung hijau tu saya beli sesaje tp xleh pkai sbb susah nk lipat.. so ahri ni blh lah saya pakai baju kurung merah saya yg dh tersimpan sekian lama...hehehehe


ni bkn berlakon jwb phone tp mmg ada org call..hehehe


Kemaren ada 1 kad kawen sampai kat meja saya..rupanya kad opis mate saya..madiah akan kawen pd 16.8.2008 ni..thn ni ramai tol yg mkn nasi minyak, rabak poket tadc beli hadiah kawen..pastu pakat bersalin ramai2..hehehhe...

mjlis perkahwinan diha & wan..

4 comments:

  1. saya ada dengar gak kata letak lilin tp saya takut nak buat...takut rosak pulak tudung tu.

    ReplyDelete
  2. x rosak lah...jgn letak banyak..gosok2 kat kwsan yg kita nk lipat tu je..pastu iron atas lilin tu..gerenti jadi..nanti bila basuh dia xkan hilang sbb dh meresap dlm tudung tu..cuba lah mana2 tudung yg lembut sgt..pastu bgtau saya jd ke x..

    ReplyDelete
  3. CANTIK NYA TUDUNG DIA...NAK PINJAM JAP BOLEH?

    ReplyDelete
  4. ngada2 lah pemantau ni...org laki mana pkai tudung..

    ReplyDelete